اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

عقد قرارداد 26 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون 26 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی منجر به عقد قرارداد شده است.

عقد قرارداد 26 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نوذر منفرد ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: در مرحله اول تسهیلات اعتباری به ارزش 148 میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی شده ‌که 74 میلیارد تومان آن پذیرفته شده است.

منفرد افزود: از میزان طرح‌های پذیرفته شده به ارزش 48 میلیارد تومان آن مصوب شده است که 26 میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: مرحله دوم تسهیلات نیز به شش بانک استان اعلام شده است.

سرعت بخشی پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی

استاندار بوشهر نیز در این نشست بر لزوم سرعت بخشی به روند پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل تاکید کرد و تخصیص هرچه سریعتر این اعتبارات را موجب زمینه‌سازی برای جذب سایر تسهیلات برای این استان خواند.

فریدون حسنوند گفت: هر استانی که با جدیت و تلاش بیشتر در جهت جذب تسهیلات طرح‌های کشاورزی اقدام کند یک زمینه بسیار مناسبی را برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان استان خود فراهم کرده است.

استاندار بوشهر اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه کشاورزی ضمن فراهم شدن بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی، زمینه استقلال کشور که مورد تاکید رئیس جمهور است، فراهم می‌شود.

حسنوند استان بوشهر را در بخش‌های مختلف کشاورزی در کشور منحصر به فرد خواند و گفت: استان بوشهر در بخش‌های پرورش ماهی، میگو، تولید خرما و صنایع فرآوری آن، گوجه فرنگی و صنایع تبدیلی مربوطه و دیگر محصولات استعدادهای فراوان دارد که باید طرح‌های مربوطه به جذب سرمایه‌گذار در این بخش‌ها را ارائه داد.

وی گفت: استان بوشهر در جذب و پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی مانند دیگر نقاط کشور خوب عمل نکرده است که لازم است از فرصت فراهم شده استفاده لازم را ببریم.

استاندار بوشهر بر آگاه‌سازی مردم از طریق تبلیغات تاکید کرد و افزود: دبیر کارگروه ‌توسعه کشاورزی موظف است تیزر تبلیغاتی تهیه و آن را از سیمای مرکز بوشهر پخش کند، ضمن اینکه مدیران جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی برای تشریح نحوه پرداخت تسهیلات در یک برنامه تلویزیونی حضور یابند.

حسنوند بر تسهیل در پرداخت وام‌های طرح‌های توسعه کشاورزی تاکید کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان بخش‌های کشاورزی می‌توانند با ارائه طرح‌های بزرگ ملی که نقش ویژه‌ای در تولید ملی دارد، تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: استان بوشهر هم‌اکنون به عنوان استان نمونه در بخش کشاورزی مطرح است، لذا باید با یک تلاش بیشتر نسبت به جذب کامل تسهیلات اقدام شود که در این راستا نقش بانک‌ها ویژه است و باید نهایت تلاش خود را برای جذب کامل تسهیلات و پرداختی به متقاضیان بکار گیرند.

انتهای پیام/66006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول