اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

اختصاص تسهیلات به فعالیت‌های دامداری و کشاورزی در سمنان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اختصاص تسهیلات به فعالیت‌های دامداری و کشاورزی در این استان به منظور تقویت امور در این بخش خبر داد.

اختصاص تسهیلات به فعالیت‌های دامداری و کشاورزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی ظهر امروز در سومین جلسه شورای اندیشه و هم‏فکری عشایر استان سمنان که با حضور اعضای شورا برگزار شد، به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «عشایر ذخایر انقلاب هستند»،‌ اشاره کرد و گفت: دام‌های عشایر ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می‏شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه درصد بالایی از تولیدات گوشت کشور مربوط به عشایر است، توجه و رسیدگی به این قشر را بسیار مهم توصیف کرد.

شاه‏حسینی اظهار داشت: تسهیلات مالی خوب و قابل توجهی در سال‏جاری برای فعالیت‌های دامداری و کشاورزی در استان سمنان در نظر گرفته شده است که بهره‏مندی از آن، نیازمند مراجعه و درخواست عشایر است.

مشکلات قبلی نقدینگی و پرداخت رفع شده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: مشکلات قبلی نقدینگی و پرداخت رفع شده است و متقاضیان می‌توانند در مدت کوتاهی به تسهیلات مورد درخواست خود برسند.

وی از عشایر درخواست کرد تا با وجود تمام مشکلات، دام خود را حتماً‌ بیمه کنند بلکه از پشتوانه مالی قوی بهره‌مند شوند.

شاه‌حسینی در زمینه امنیت دام عشایر نیز بحث استفاده از میکروچیپ را در دام عشایر استان سمنان مطرح کرد که در صورت تأمین اعتبار، اجرایی می‌شود.

دغدغه‌های عشایر برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نمایندگان عشایر نیز در این نشست، تشکیل جلسات شهرستانی را بسیار مفید و سودمند خواندند و طرح بسیاری از مشکلات جامعه عشایر را در این جلسات، آغازی برای حل آن عنوان کردند.

در ادامه، هر یک از نمایندگان، همکاری و مساعدت بیشتر سازمان‌های زیست محیطی استان سمنان را با عشایر دامدار استان سمنان خواستار شدند تا موجب کاهش هزینه‌ها و دغدغه‌های عشایر شود.

نمایندگان عشایر استان سمنان خواستار نظارت بیشتر رده‌های استانی بر شهرستان‌ها شدند تا خواسته‌های قانونی عشایر در روندهای اداری مورد بی‌مهری قرار نگیرد و هر چه زودتر به مشکلات رسیدگی شود.

نمایندگان عشایر افزودند: اگر ابزار کار که شرایط محیطی مناسب، ثبات قیمت‌ها و خرید به‏موقع محصولات تولیدی آنها را شامل می‌شود، فراهم باشد، دیگر نیازی به کمک دیگران ندارند و خود تولیدکننده بوده و حتی به دیگران کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/2249/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول