اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی طارم خبر داد

راه‏اندازی کتابخانه تخصصی کشاورزی در جهاد کشاورزی طارم

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی کشاورزی در جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد.

راه‏اندازی کتابخانه تخصصی کشاورزی در جهاد کشاورزی طارم

مسعود زنگنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اهمیت بخش آموزش کشاورزی در افزایش سطح دانش کارشناسان و کشاورزان بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه بخش آموزش کشاورزی در افزایش سطح دانش کارشناسان و کشاورزان موثر است، افزود: افزایش بهره‏وری و تولید محصولات کشاورزی و دامی در گرو آموزش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: با آموزش اصولی می‌توان توان فنی کارشناسان را افزایش داد.

زنگنه با تاکید بر افزایش توان فنی متخصصین کشاورزی، یادآور شد: افزایش تخصص کارشناسان و کشاورزان حرکت در مسیر مکانیزاسیون کشاورزی را هموار می‏کند.

وی ادامه داد: با آموزش و ارتقای فنی و مهارتی کارشناسان می‏توان کشاورزی سنتی منطقه را به سوی کشاورزی نیمه‌مکانیزه و مکانیزه هدایت کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم به کتاب‏های موجود در کتابخانه اشاره کرد و افزود: بیش از 447 عنوان کتاب در این کتابخانه موجود است.

زنگنه با بیان اینکه این کتاب‏ها در همه حوزه‏های کشاورزی است، گفت: زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، دام، دام پزشکی، شیلات از جمله بخش‏هایی است که کتاب‎های تخصصی آن فراهم شده است.

وی به صنایع غذایی و آب و خاک اشاره کرد و یادآور شد: کتاب‏های مناسبی در این بخش‏ها فراهم شده و در کتابخانه  موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با تاکید بر اهمیت اینترنت در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: کتاب‏های آموزشی مناسبی در این زمینه گردآوری شده است.

زنگنه به نشریات این کتابخانه اشاره کرد و افزود: بیش از 200 جلد نشریات و بروشورهای آموزشی در کتابخانه تخصصی کشاورزی موجود است.

*3 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه

وی از تخصیص 3 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه خبر داد و گفت: اعتبار تخصیصی در اردیبهشت سال‌جاری در نظر گرفته شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه خرید کتاب‏های جدید در سال‏های آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: تجهیز مناسب کتابخانه در دستور کار قرار دارد.

*کتاب‏های خریداری شده بر حسب استعدادها، مسائل و مشکلات منطقه است

زنگنه انتخاب کتاب‏ها را با توجه به ویژگی‏های بومی منطقه عنوان کرد و افزود:  کتاب‏های خریداری شده بر حسب استعدادها، مسائل و مشکلات منطقه خریداری شده است.

وی با تاکید بر اثربخشی فعالیت‏های آموزشی، خاطرنشان کرد: همه کارشناسان و کشاورزان شهرستان طارم می‌توانند از کتابهای این کتابخانه بصورت امانی و با معرفی از سوی یکی از شرکتهای خدمات توسعه کشاورزی شهرستان استفاده کنند.

انتهای پیام/73002/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول