اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

تشکیل صندوق توسعه کشاورزی در تمام شهرستان‏های سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی در تمام شهرستان‏های این استان با واریز حق‏السهم بهره‏برداران در حال تشکیل است.

تشکیل صندوق توسعه کشاورزی در تمام شهرستان‏های سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمجید موسوی ظهر امروز در جلسه‏ای با حضور اعضای شورای اسلامی استان سمنان مسائل، مشکلات و درخواست‏های مرتبط با بخش کشاورزی را مطرح و این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: وجود تعامل و همکاری مطلوب بین سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و اعضای شوراهای اسلامی در زمینه دستیابی به اهداف بخش کشاورزی و پیگیری و رفع مشکلات این بخش بسیار موثر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در حال حاضر 2 موضوع مهم در بخش در حال انجام و پیگیری است که موفقیت کامل آن نیازمند همکاری اعضای شورای اسلامی استان سمنان به‌عنوان معتمدان هر شهرستان است.

موسوی ادامه داد: با تحقق این 2 موضوع به‌صورت کامل، بخش مهمی از مشکلات در زمینه تسهیلات و نقدینگی مورد نیاز کشاورزان رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: صندوق توسعه بخش کشاورزی در همه شهرستان‏های استان سمنان با واریز حق‏السهم بهره‏برداران در حال تشکیل است و در بیشتر شهرستان‏ها در حد بالایی این وجوهات واریز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همچنین نیاز است که در 2 شهرستان گرمسار و آرادان تعامل و همکاری بیشتری حاصل شود و اعضای شورای اسلامی نسبت به ترغیب کشاورزان برای مشارکت در این صندوق اقدام کنند.

موسوی تصریح کرد: در طرح توسعه بخش کشاورزی استان سمنان نیز طرح‏های خوبی به بانک معرفی شده و تاکنون تعداد 5 هزار و 138 طرح با بیش از 2 هزار و 877 میلیارد ریال تسهیلات و برآورد بیش از 8 هزار و 800 شغل به بانک معرفی شده و در حال اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: با جذب تسهیلات توسط متقاضیان، تحول خوبی در بخش کشاورزی این استان حاصل خواهد شد.

همچنین در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر مقرر شد تا جلسات با دعوت توسط شورای اسلامی به صورت شهرستانی و با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و بخش‏های تابعه، فرمانداری، نمایندگان بخش‏ها و ... تشکیل و مسائل و مشکلات به‌صورت بخشی و شهرستانی مطرح و پیگیری شود.

این جلسه با حضور نمایندگانی از شهرستان‏های آرادان، مهدیشهر، دامغان، شاهرود، گرمسار و سمنان تشکیل شد.

در این جلسه مواردی همچون تسطیح و یکپارچه‏سازی اراضی و تأمین وثیقه به‌عنوان یکی از مشکلات دریافت تسهیلات، مسائل مرتبط با حق ‏آب و استفاده از آب حبله‏رود در بالادست، توسعه سامانه‏های تحت فشار، تکمیل پروژه استخر بیارجمند و مرمت جاده دسترسی به مزارع این شهر، فعال‏سازی واحدهای تعطیل و یا نیمه‏فعال کشاورزی، صدور اسناد مالکیت، تکمیل استخر مرغک شهمیرزاد، مساعدت برای احداث آب‏بند برای ذخیره آب مازاد قنوات درجزین، احداث کانال‏های انتقال آب، حمایت از تولیدکنندگان بذر اصلاح شده و پرداخت به موقع خسارت ناشی از حوادث مطرح شد.

انتهای پیام/22492/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول