اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

ایجاد صنایع تبدیلی در طرح توسعه کشاورزی مد نظر باشد

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: در طرح توسعه بخش کشاورزی فقط به واگذاری زمین بسنده نشود و ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای دامداری نیز مد نظر قرار گیرد.

ایجاد صنایع تبدیلی در طرح توسعه کشاورزی مد نظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه مشکل متقاضیان واگذاری زمین بررسی شود، اظهار داشت: فرمانداران در شهرستان‌ها برای رفع مشکلات پیش روی متقاضیان به ادارات و دستگاه‌های مربوطه دستور پیگیری امور را بدهند که کارها به سرانجام برسد.

وی در خصوص عملکرد شهرستان‌ها در رابطه با جذب اعتبارات طرح توسعه کشاورزی یادآور شد: در کل عملکرد خوبی داشته‌ایم ولی کافی نیست و باید با ارائه طرح‌های دارای توجیه اقتصادی و ایجادکننده اشتغال پایدار اعتبارات جذب شود.

استاندار همدان ادامه داد: اگر شهرستانی تا جلسه آتی طرح‌های خود را تکمیل نکند به علت عدم فعالیت اعتبارات آن شهرستان را حذف می‌کنیم.

وی ابراز داشت: طرح‌هایی که معرفی شده و به سرانجام نرسیده اگر متقاضی قصد انجام آن را ندارد باید با متقاضی دیگری جایگزین شود.

آزاد افزود: طبق دستور رئیس جمهوری بدهکاری کشاورزان تا سقف 10 میلیون تومان در واگذاری تسهیلات بانکی محاسبه نشده و وام در اختیار کشاورز قرار گیرد.

وی در خصوص زمین‌های مشاع بین منابع طبیعی و اوقاف نیز تأکید کرد: اگر زمینی با عنوان ملی باشد نمی‌توان آن را وقف کرد و هر کسی این زمین‌ها را وقف کند باطل است اما اگر زمین متعلق به بخش خصوصی وقف شده طبق دستور شرع هیچ کسی حق مداخله در آن ندارد و ما اجازه ورود افراد را در زمین‌های ملی نمی‌دهیم.

استاندار همدان با اشاره به تشکیل تعاونی در بخش کشاورزی تصریح کرد: ما ایرانی‌ها در کارهای تیمی و تعاونی مشکل داریم و نمی‌توانیم با هم کار کنیم اما باید در طرح توسعه کشاورزی اقداماتی برای تشکیل آسان تعاونی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ کشاورزی انجام نشده است، گفت: باید بررسی شود چرا طرح های بزرگ با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان موفق عمل نکرده است.

آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: با هر طرح توسعه کشاورزی که توجیه ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد موافقت و حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان در زمین‌های کوچک با حفر چاه با تشکیل تعاونی و یکپارچه کردن زمین‌ها فعالیت کرد، ابراز داشت: امیدوارم تشکیل تعاونی‌های زمین‌های کوچک در مدت مدیریت بنده در همدان انجام شود و در عمر مدیریتم در استان این اتفاق بیفتد.

استاندار همدان در خصوص دخل و تصرف در زمین‌های طرح توسعه کشاورزی تأکید کرد: اگر تصرف در زمین‌ها به افراد عادی و جوانان بیکار بومی مربوط است اجازه فعالیت به آنها داده شود و سخت‌گیری اعمال نکنیم اما اگر بحث زمین‌خواری توسط افراد ذی‌نفوذ باشد طبق قوانین زمین‌خواری برخورد کنید.

وی در مورد ایجاد واحدهای گاوداری و دامداری با اشاره به اینکه در واگذاری مجوزها دقت به عمل آید که دام‌ها از شهرستانی به شهرستان دیگر برای دریافت تسهیلات جابجا نشوند، یادآور شد: برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی می‌توان تراشه هوشمند در دام‌ها استفاده کرد و این موضوع را ما در زاهدان انجام دادیم و موفق عمل کرد.

آزاد ادامه داد: در تصویب طرح‌ها به این موضوع که استان و شهرستان مازاد نداشته باشد توجه بیشتری شود چون در صورت عدم دقت به ورشکستگی سرمایه‌گذاران می‌انجامد.

وی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اعلام نیاز استان به سردخانه و کارخانجات شیر برای هر کدام جلسه جداگانه‌ای به منظور بررسی وضعیت تشکیل و نتیجه مشخص شود تا اعتبارات جذب شود.

انتهای پیام/2499/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول