اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 60 میلیارد ریال

5 طرح کشاورزی در گچساران تصویب شد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران از تصویب پنج طرح کشاورزی با اعتبار 60 میلیارد ریال در دهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

5 طرح کشاورزی در گچساران تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید مرتضی سجادپور امروز در دهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان گفت: برگزاری جلسات کارگروه توسعه بخش کشاورزی نقش اساسی در توسعه کشاورزی این شهرستان داشته و لازم است روند ارائه تسهیلات به متقاضیان پیگیری شود.

وی با اشاره به این‌که پیگیری اجرای طرح‌های کشاورزی این شهرستان با جدیت دنبال می‌شود، افزود: متقاضیانی که پیگیر اجرای طرح خود نمی‌شوند پس از اعلام کتبی، در صورت عدم مراجعه، طرح آن‌ها حذف و طرح‌های دیگری برای دریافت تسهیلات جایگزین می‌شود.

پرداخت 45 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در گچساران

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران با بیان دستور کار جلسه گفت: گزارش بانک کشاورزی گچساران در زمینه آخرین وضعیت پرونده‌های بررسی و تأیید شده در کارگروه توسعه بخش کشاورزی و میزان پرداخت تسهیلات به متقاضیان و گزارش صندوق مهر امام‌رضا (ع) گچساران در زمینه طرح‌های پرواربندی و گزارشی از روند ارائه تسهیلات به این متقاضیان از جمله دستورات کار این جلسه است.

سجادپور ادامه داد: تاکنون 209 طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر 236 میلیارد و 48 میلیون ریال در کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به این‌که میزان اشتغالزایی این طرح‌ها 510 نفر است، بر حمایت هر چه بیشتر از متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید کرد.

سجادپور میزان پرونده‌های برگشتی بانک کشاورزی را 50 فقره پرونده اعلام کرد و عدم مراجعه متقاضیان را مهم‌ترین عامل برگشت این پرونده‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به پرداخت 45 میلیارد ریال تسهیلات به 41 طرح کشاورزی در گچساران گفت: 17 پرونده نیز با اعتبار 60 میلیارد ریال در جلسه گذشته تصویب و در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.

سجادپور با بیان این‌که برخی پرونده‌ها توسط بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد اما متقاضیان برای دریافت تسهیلات اقدام نمی‌کنند، تصریح کرد: بانک کشاورزی تا ششم دی‌ماه لیست پرونده‌های بررسی‌ و تأیید شده که آماده پرداخت تسهیلات هستند را به جهاد کشاورزی اعلام کند تا اطلاع‌رسانی لازم به متقاضیان صورت گیرد.

معاون فرماندار گچساران ادامه داد: جهاد کشاورزی با هماهنگی با بانک به همه افرادی که پرونده آن‌ها مورد تأیید بانک قرار گرفته به صورت کتبی اعلام کند که در صورت عدم مراجعه، پرونده‌ برگشت می‌خورد.

سجادپور از رئیس بانک کشاورزی خواست تا با قید فوریت در مدت یک هفته سایر پرونده‌های ارسال‌شده از سوی جهاد کشاورزی را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را اعلام کند.

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار گچساران پس از تأیید این طرح‌ها عنوان کرد: این طرح‌ها شامل مرغداری گوشتی، پرورش بوقلمون، نوسازی جایگاه دام و تأمین آب و تجهیز چاه است.

سجادپور تسریع در روند بررسی پرونده‌ها و پرداخت تسهیلات به متقاضیان را سبب استقبال هر چه بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و در نتیجه رونق این بخش عنوان کرد.

گفتنی است، در این جلسه پنج طرح کشاورزی مورد بررسی و تصویب اعضای کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران قرار گرفت.

انتهای‌پیام/82001/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول