اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

بورس محصولات کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی بورس محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: کشاورزان به علت ‌اطلاع‌رسانی ناکافی که از بازار صورت می‌گیرد نمی‌دانند چه محصولی را تولید کنند.

بورس محصولات کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی در خصوص افتتاح بورس کالاهای کشاورزی آذربایجان‌شرقی، بورس کالاهای کشاورزی را در رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه حائز اهمیت دانست و افزود: با راه‌اندازی بورس کالا در استان می‌توان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در بخش کشاورزی رفع کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در سطح کشور است، افزود: بورس کالاهای کشاورزی به موازات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، می‌تواند به شفاف‌‌سازی‌ قیمت‌ محصولات کشاورزی کمک کرده و آن را در سراسر استان یک دست کند.

محمدیان با بیان اینکه با هدف راه‌اندازی بورس کالاهای کشاورزی و سایر کالاهای تولیدی در شمال‌غرب کشور با محوریت آذربایجان‌شرقی نخستین همایش بورس منطقه‌ای کشور (شمال‌غرب) در تبریز در روزهای هفتم و هشتم دی‌ماه در تالار مصلی بزرگ تبریز برگزار می‌شود، افزود: در کنار این همایش، نمایشگاه جنبی برای معرفی و نمایش توانمندی‌های واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش کشاورزی منطقه شمال‌غرب کشور و معرفی شرکت‌های فعال برای مشارکت در بورس کشاورزی و نیز معرفی توانمندی‌های شرکت‌های فعال در ارائه خدمات بورس و ارائه نرم افزارها و آخرین دستاوردها در این زمینه برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با همکاری مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی همچون صنایع لبنی، صنایع فرآوری و بسته‌بندی خشکبار این همایش و نمایشگاه جنبی آن را به صورت باشکوه و پررنگ برگزار کنیم، افزود: امیدوارم مدیران واحدهای تولیدی در 600 مترمربع فضایی که برای عرضه محصولات کشاورزی در این نمایشگاه اختصاص داده شده است بتوانند با غرفه‌آرایی خوب مشارکت فعالانه در نمایشگاه و همایش داشته باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه با راه‌اندازی بورس محصولات کشاورزی، نیاز بازار به محصولات کشاورزی از نظر نوع و کمیت آن محصول شناسایی می‌شود و خواهیم توانست براساس نیاز از طریق کشت سفارشی اقدام به تولید محصولات مختلف کشاورزی کنیم، ادامه داد: با ایجاد بورس بازار محصولات کشاورزی، الگوی کشت در مزارع و پایاب سدها تعیین شده و تولید محصولات کشاورزی بر اساس اهمیت و نیاز بازار مصرف و بازار صادرات محصولات کشاورزی صورت می‌پذیرد و اگر احساس کنیم که تولید افزون محصولی می‌تواند در تنظیم بازار محصولی مؤثر باشد قطعاً نسبت به تولید آن اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بازار بورس جایگاه ویژه‌ای در عرصه تحول اقتصاد کشاورزی دارد، ادامه داد: تلاش سازمان بر کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی، رشد کمی و کیفی محصولات، تولید محصول سالم و تبدیل کشاورزی معیشتی و سنتی به کشاورزی صنعتی و اقتصادی است.

محمدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر کشاورزان به علت شفاف نبودن و عدم‌ اطلاع‌رسانی کافی از بازار نمی‌دانند چه محصولی را تولید کنند، ادامه داد: بورس همچنین یک بازار رقابتی و طبیعی را در بخش تولید و مصرف کالاهای کشاورزی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بازار بورس در تنظیم قیمت بازار محصولات کشاورزی نقش عمده‌ای دارد، افزود: امیدواریم هر چه زودتر با راه‌اندازی این بورس، ضمن استانداردسازی محصولات، توان اقتصادی کشاورزان و روستائیان را بالا برده و تحقق عدالت اجتماعی را توأم با طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مناطق محروم استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/60002/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول