اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تعاون و کار مازندران خبر داد

سهم ناچیز تعاون از اعتبار کارگروه توسعه کشاورزی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون امور تعاون اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از سهم اندک بخش تعاون از اعتبار کارگروه توسعه کشاورزی مازندران انتقاد کرد.

سهم ناچیز تعاون از اعتبار کارگروه توسعه کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عبدالله کیاکجوری صبح امروز در گردهمایی کارشناسان تعاون استان مازندران با اعلام اینکه از محل اعتبارات سال 90 نیز یک میلیارد و 140 میلیون تومان برای 16 طرح اختصاص یافته است، گفت: این اعتبارات نیز در مرحله بستن قراردادها است.

کیاکجوری با اشاره به پرداخت تسهیلات کارگروه توسعه کشاورزی به بخش تعاون اظهار داشت: بر اساس الزام دولت تمام دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند برای حمایت از بخش تعاون 20 درصد بیشتر از بقیه بخش‌ها به بخش تعاون اعتبار اختصاص دهند.

وی یادآور شد: از 125 میلیارد تومان اعتبار کارگروه توسعه کشاورزی مازندران که سهم استانی است 119 میلیارد تومان طرح بخش تعاون معرفی شده است که قریب به 90 درصد اعتبارات این بخش را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از این میزان 159 طرح با اعتبار 480 میلیارد و 240 میلیون تومان قریب به 44 درصد طرح‌های پیشنهادی از سوی این کارگروه تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه این نشان می‌دهد که بخش کشاورزی خیلی به بخش تعاون امیدوار نیست، تصریح کرد: از این میزان مصوب شده نیز تنها 43 طرح با اعتبار 6 میلیارد و 400 میلیون تومان منجر به عقد قرارداد شده است به این معنا که با وجود مصوبه هیئت دولت تنها دو درصد اعتبارات کل کارگروه توسعه بخش کشاورزی و 13 درصد اعتبار مصوب شده این کارگروه به بخش تعاون اختصاص یافته است.

کیاکجوری بیان کرد: یکی از اشکالاتی که برای عدم تخصیص این اعتبار بیان می‌شود مصوبه استانی است که بیان می‌کند به طرح‌هایی این اعتبار اختصاص داده می‌شود که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد در حالی که بخش تعاون از سرمایه چندانی برخوردار نیست و عملا اختصاص این اعتبار صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از کارگروه استانی درخواست کردیم که در این مصوبه صرف‌نظر کند، افزود: با اختصاص این اعتبارات بخش تعاون مازندران رونق خاصی خواهد گرفت.

انتهای‌پیام/86011/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول