اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

ضرورت راه‌اندازی بورس محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای اصلاح ساختار بازار محصولات کشاورزی و افزایش سهم تولیدکننده از قیمت، راه‌اندازی بورس در استان ضروری است.

ضرورت راه‌اندازی بورس محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز حسابی امروز در جلسه هم‌اندیشی در خصوص راه‌اندازی بورس کالاهای کشاورزی در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی بورس کالای کشاورزی چه به عنوان ابزاری برای بهبود روش مبادله یا سازمان‌دهی بازار کشاورزی و چه برای توسعه اقتصاد از طریق افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند نقش بسیار مهمی را در اقتصاد استان و تأمین رفاه مردم ایفا کند.

وی اطلاع رسانی شفاف به فعالان بازار و تولیدکنندگان و استاندارد کردن بازار و کالا را از اهداف راه‌اندازی بورس کالای کشاورزی برشمرد و گفت: این بورس همچنین می‌تواند ضمن جلوگیری از نوسانات شدید قیمت، کاهش ریسک و معاملات، به وجود آمدن بازار رقابتی و اصلاح الگوی کشت از طریق انتقال اطلاعات و تأمین نیاز مالی کشاورزان کمک شایانی کند.

حسابی در تشریح مزایای بورس کالای کشاورزی گفت: با راه‌اندازی بورس کالای کشاورزی، ساماندهی بازار کالاها از طریق تضمین منافع خریدار و فروشنده و امکان مدیریت ریسک در بازار محقق خواهد شد.

وی فراهم شدن امکان تحلیل شاخص‌ها و پیش‌بینی روند بازار را از دیگر مزایای راه‌اندازی این نوع بورس برشمرد و تأکید کرد: بورس کالای کشاورزی با استفاده از ابزارها و روش‌های داد و ستد در پی ایجاد یک بازار رقابتی، شفاف وکارآمد است و می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای نارسایی‌های بازارهای سنتی و ناکارآمدی آن و مشکلاتی چون نوسان شدید قیمت‌ها را برطرف کند.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان، با بیان اینکه بورس کالاهای کشاورزی بر اساس قانون از سال 1383 در کشور تاسیس شده است، ادامه داد: حضور تولیدکنندگان، تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی در کنار حمایت‌های مؤثر دولت می‌تواند زمینه ایجاد بورس کالای کشاورزی مقتدر، یکپارچه و پویا را فراهم سازد.

بورس کالای کشاورزی ایران براساس قانون استفساریه ماده 95 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1379 و ماده 113 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال 1380 کل کشور, مصوب 7/ 9/ 1380 مجلس شورای اسلامی و همچنین قانون تاسیس بورس اوراق بهادار مصوب سال 1345 در شهریور سال 1383 تاسیس شد.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول