اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی همدان:

همدان 8 طرح بزرگ توسعه کشاورزی را اجرا می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی همدان گفت: در استان همدان هشت طرح بزرگ با 24 میلیارد تومان در سال 90 تصویب شد که در حال اجرا است.

همدان 8 طرح بزرگ توسعه کشاورزی را اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی ظهر امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان همدان در خصوص هشت طرح بزرگ کشاورزی اظهار داشت: تعداد سه طرح از آن‌ها از بانک‌های کشاورزی تسهیلات دریافت کرده‌اند و پنج طرح دیگر از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی مصوب سال 90 از تسهیلات برخوردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بهار واحد سردخانه 5 هزار تنی با یک میلیارد و 700 میلیون تومان با ایجاد اشتغال 20 نفر از محل صندوق توسعه کشاورزی مصوب سال 90 به علت اینکه بیش از یک میلیارد بوده موفق به جذب تسهیلات نشده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در شهرستان تویسرکان یک واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 60 هزار قطعه و اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان و اشتغالزایی 10 نفر و یک واحد گاوداری شیری با 4.5 میلیارد تومان و اشتغال برای 20 نفر و پیشرفت فیزیکی 50 درصد منتظر دریافت تسهیلات مصوب هستند. 

وی با اشاره به 2 واحد سردخانه در شهرستان همدان یادآور شد: یک واحد سردخانه 20 هزار تن و یک واحد دیگر با ظرفیت 5 هزار تن و هر کدام با 1.5 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه کشاورزی منتظر دریافت تسهیلات هستند.

رنجبرضرابی ادامه داد: یک واحد فرآورده‌های لبنی در شهرستان همدان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان و اشتغال 40 نفر با 40 درصد پیشرفت تاکنون موفق به جذب اعتبار مصوب نشدند.

وی در خصوص طرح‌های بزرگ شهرستان رزن گفت: یک واحد کشتارگاه طیور با 8.5 میلیارد تومان اعتبار و یک واحد سردخانه و بسته‌بندی با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان تاکنون تسهیلات دریافت نکردند.

در ادامه این نشست کرم اصفهانی، فرماندار رزن با اشاره به مشکلات و موانع اجرای طرح توسعه کشاورزی گفت: نامناسب بودن اراضی ملی، مساعد نبودن تضمین و وثیقه، ارزیابی پایین کارشناسان بانک برای تضمین و اراضی مشاع از موانع پیشرفت کار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در خصوص نرخ زمین‌های واگذار شده در طرح توسعه کشاورزی گفت: در حال حاضر نرخ زمین در هر هکتار با توجه به مرغوبیت و دارا بودن امکانات آبیاری از یک میلیون تومان تا 3 میلیون تومان است و اگر مبلغ بیشتر از این اعلام شده اشتباه در محاسبه است.

محمدرضا همتی ادامه داد: اولویت واگذاری با افراد بومی و جوانان بیکار است و آن‌ها می‌توانند با دامداران برای استفاده از چراگاه به توافق برسند.

وی در خصوص میزان زمین‌های قابل واگذاری در سطح استان گفت: در سطح استان 20 هزار هکتار زمین برای واگذاری معرفی شده که 13 هزار هکتار در بخش زراعی و باغبانی کشت کم‌آب و دیم معرفی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: از 13 هزار هکتار اراضی معرفی شده 3 هزار و 880 هکتار اراضی مصوب شهرستانی است که یک هزار و 152 هکتار از آن‌ها در شهرستان‌ها برای دریافت سند به دفترخانه‌ها معرفی شده است.

در پایان این جلسه مدیر شعب بانک کشاورزی با ارائه گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی در اعطای تسهیلات گفت: از تعداد یک هزار و 346 پرونده معرفی شده به بانک تعداد 872 فقره با اعتباری بالغ بر 399 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

علیرضا طاهری ادامه داد: از تعداد 374 میلیارد ریال طرح در دست بررسی مبلغ 184 میلیارد ریال مربوط به هشت طرح بالای 10 میلیارد ریال است که اعتبار ابلاغی استان در این زمینه 102 میلیارد ریال بوده که قرار شده 100 میلیارد دیگر هم اضافه شود.

وی در پایان اظهار داشت: پرونده‌ها در دست اقدام است و برخی از آن‌ها در مراحل پایانی هستند و بعد از اتمام کارها معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول