اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 76 طرح کشاورزی در باشت

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت گفت: 76 طرح کوچک و بزرگ و پروژه کشاورزی باشت در دهه فجر امسال به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 76 طرح کشاورزی در باشت

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، سیدناصر رضایی صبح امروز در بازدید از از طرح‌های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: 76 طرح کوچک و بزرگ و پروژه کشاورزی در این شهرستان که قطب کشاورزی است در شرف تکمیل شدن است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار باشت گفت: از این تعداد، طرح‌ سیستم آبیاری تحت فشار 115 هکتاری، 20 پروژه احداث جایگاه دام و 55 طرح پرورش مرغ است.

رضایی با بیان این‌که با افتتاح این تعداد از طرح‌ها زمینه اشتغال 123 نفر ایجاد می‌شود، گفت: هفت میلیارد و 620 میلیون ریال هزینه این تعداد طرح شده است.

فرماندار باشت با بیان این‌که باشت قطب کشاورزی و محور تولید محصولات باغی و زراعی در کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: طرح بزرگ پمپاژ آب کشاورزی روستا‌ها با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی، 400 هکتار از اراضی دیم این شهرستان را تبدیل به آبی می‌کند و تلاش بر این است تا هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

فرماندار باشت، از آماده شدن 36 هکتار زمین مستعد دارای آب، برق، راه و لوله‌کشی و جدول‌گذاری و قطعه‌بندی شده مجتمع فدک در روستای سرآبیز در 10 کیلومتری باشت خبر داد و گفت: این طرح از دیگر طرح‌های کلیدی این شهرستان است که در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد و فرصت اشتغال‌زایی و تولید بسیار مؤثر است.

رضایی یادآور شد: این طرح و چند طرح آماده برای استفاده و احداث طرح‌های گلخانه‌ای توسط فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی است که در دهه فجر صد درصد تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار باشت به پمپاژ آب کشاورزی روستای چاه تلخ اشاره کرد و گفت: این پروژه در مرحله اجرا است و با راه‌اندازی آن 350 هکتار از اراضی دیم باشت تبدیل به آبی می‌شود.

انتهای پیام/82007/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول