اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

معرفی 9 طرح کشاورزی بزرگ به بانک‌های خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: از 17 طرح کشاورزی مصوب شده در کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی 9 طرح بالای یک‌میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی‌ شده‌اند.

معرفی 9 طرح کشاورزی بزرگ به بانک‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در جلسه گذشته کارگروه مقرر شد ظرف مدت دو هفته بانک کشاورزی میزان طرح‌های مصوب را به 60 میلیارد تومان و مبلغ قرارداد را به 30 میلیارد تومان افزایش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مورد این مصوبه بانک کشاورزی اقدامات انجام شده را باید گزارش دهد.

وی به دیگر مصوبه کارگروه در جلسه گذشته اشاره کرد و افزود: در این مصوبه مقرر شده بود که دلیل جذب نشدن طرح‌های برگشتی بررسی شود که در این راستا فقط شش شهرستان گزارش ارائه کرده‌اند.

هادربادی تصریح کرد: در این گزارش از مراجعه نکردن متقاضیان به بانک، نبود اداره ثبت در برخی شهرستان‌ها و فقدان وثیقه بانکی به عنوان دلایل جذب نشدن طرح‌ها، یاد شده که باید پیگیری شود.

وی به تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل استان تا تاریخ دوم دی‌ماه جاری اشاره کرد و گفت: در جلسه قبل تعداد این طرح‌ها چهار هزار و 740 طرح به مبلغ 162 میلیارد تومان بوده که شش هزار و 379 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این طرح‌ها در این جلسه به 6 هزار و 230 طرح با اعتبار 183 میلیارد تومان رسیده که برای 8 هزار و 55 نفر اشتغال‌زایی داشته است.

هادربادی، تعداد طرح‌های مصوب بالای یک‌میلیارد تومان را تا دوم دی‌ماه جاری 13 طرح دانست و اظهار کرد: اعتبار این طرح‌ها بیش از 68 میلیارد تومان بوده است که از این تعداد 9 طرح به مبلغ 39 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل که تسهیلات بین 50 میلیارد تومان تا یک‌میلیارد تومان داشته‌اند 206 طرح با اعتبار 53 میلیارد تومان بوده است که برای یک‌هزار و 37 نفر اشتغال‌زایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در ارتباط با مشکل مطرح شده بانک سپه و نداشتن کارشناس برای طرح‌ها ارائه شده به بانک افزود: بانک می‌تواند از نظام مهندسی برای این کار کمک بگیرد و لازم نیست طرح‌های بزرگ به بانک معرفی شوند.

هادربادی در ادامه به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: فرمانداران شهرستان‌ها در جلسه آینده کارگروه برای دفاع از طرح‌ها دعوت شوند.

وی یادآور شد: بانک کشاورزی مبلغ انعقاد قرارداد طرح‌های معرفی شده خود را ظرف مدت 10 روز آینده به مبلغ 35 میلیارد تومان باید برساند و از 17 طرح مصوب جلسه گذشته نیز 9 طرح بالای یک میلیارد تومان برای انعقاد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی‌ شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، میزان تسهیلات این تعداد طرح‌ها را 49 میلیارد تومان دانست.

انتهای پیام/690011/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول