اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل:

30 هزار بهره‌بردار در نظام صنفی مشاغل کشاورزی عضو هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از عضویت 30 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در نظام صنفی مشاغل کشاورزی خبر داد.

30 هزار بهره‌بردار در نظام صنفی مشاغل کشاورزی عضو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطف‌الله نامور ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه تعاون روستایی در گرمی اظهار داشت: نظام صنفی مشاغل کشاورزی که در ارائه خدمات مختلف پیشگام است به عنوان بازوی توانمند این مجموعه از زارعان و بهره‌برداران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل نظام صنفی مشاغل کشاورزی نظیر حمایت‌های همه‌جانبه از فعالان این بخش خاطرنشان کرد: ما پیگیر مطالبات و برطرف کردن مشکلات بهره‌برداران پر‌تلاش کشاورزی بوده و در حقیقت هویت‌بخشی به این مجموعه از هدف‌گذاری‌های اصلی به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل یادآور شد: در قالب تعاونی‌های روستایی نیز حدود 100 هزار نفر از امکانات و مزایای این مجموعه بهره‌مند هستند به طوری که تعاونی‌های روستایی در موضوعات مختلف فعالیت داشته و به کشاورزان ارائه خدمات می‌کنند.

نامور خرید محصولات متنوع کشاورزی به صورت تضمینی، حمایت از تعاونی‌های تولید و مصرف، تامین کود، بذر و سموم مورد نیاز را از سیاست‌های حمایتی تعاون روستایی اعلام کرد و گفت:‌ ما در سال زراعی جاری کوشیدیم تا بیش از نیمی از بذور مورد نیاز سالم و گواهی شده را در اختیار کشاورزان و زارعان قرار دهیم.

این مسئول همچنین از تشکیل 160 تشکل زیر‌مجموعه تعاون روستایی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: نظام بهره‌برداری ما امروزه به شکل شبکه‌های اجتماعی و تعاونی در حال قوت گرفتن و تقویت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید فرماندار شهرستان گرمی نیز با اشاره به ثمرات و فواید فعالیت تعاونی‌های روستایی، به تشکیل نخستین تعاونی تولیدات کشاورزی در گرمی اشاره کرد و بیان داشت:‌ این اقدامات می‌تواند در تقویت این حوزه موثر باشد.

سید محمود علایی زنگیر گفت: بیش از 65 عضو این تعاونی‌ها در طرح یکپارچه‌سازی اراضی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 4 میلیارد تومان اعتبار به این تعاونی‌ها اختصاص یافته است، گفت: با تصویب تسهیلات در کارگروه توسعه کشاورزی ما آمادگی داریم به این تعاونی‌ها سرمایه در گردش مناسب پرداخت کنیم.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول