اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

احداث 18 پروژه فضای آموزشی در شهرک مهرگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: شهرک مهرگان نیز دارای 18 پروژه احداث فضای آموزشی است که به دلیل عدم آگاهی از آمار ساکنان با مشکل مواجه هستیم.

احداث 18 پروژه فضای آموزشی در شهرک مهرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، جعفر حبیبی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری به ریاست غلامرضا حسن‌پور فرماندار البرز برگزار شد، در خصوص نبود مدرسه ابتدایی در منطقه مهاجرانی شهر شریفیه و عدم مطلوبیت و ایمنی نزدیک‌ترین مدرسه به آن منطقه اظهار داشت: حتما با پیگیری مجموعه اقدام به تصمیم‌گیری لازم در کم‌ترین زمان خواهد شد و آموزش و پرورش اقدام به احداث یک مدرسه ابتدایی خواهد کرد.

این مسئول در خصوص اختصاص زمین برای احداث مدرسه و فضای آموزشی ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش، تعریفی از هزینه زمین نشده و عموما برای احداث مدرسه در هر نقطه از کشور، مسئولان شهری همچون شهرداری‌ها و شورای شهر فضایی را برای آموزش و پرورش درنظر می‌گیرند و به مسئولان آموزش و پرورش تحویل می‌دهند.

* خیرین مدرسه‌ساز از نیازها و اولویت‌های آموزشی منطقه آگاهی یابند

حبیبی در خصوص به کارگیری خیرین در امر مدرسه‌سازی ابراز داشت: گاهی اوقات خیرین به دلیل عدم آگاهی از نیازهای آموزشی موجود در منطقه، تصمیم به احداث مدرسه در نقاط دیگری می‌گیرند که در حقیقت اولویت با نیازهای ضروری‌تر است که باید در این زمینه به خیرین آگاهی بخشید.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای مدارس در زمینه مصرف آب، برق و گاز شهری گفت: مصرف گاز، برق و آب مدارس نیم‌بها محاسبه و پرداخت می‌شود که البته در صورت بروز مشکل و عدم پرداخت به موقع همان مبلغ، با قطعی روبه‌رو نمی‌شود و این امر نشان از آگاهی مسئولان ادارات آب، برق و گاز از اهمیت رسیدگی به مدارس و بحث آموزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: کمک‌های داوطلبانه عموم مردم و تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای منطقه همواره در بسیاری از امور مدارس و آموزش و پرورش بوده که می‌تواند در امر پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز نیز باشد و این مهم بسیار مورد استقبال مسئولان آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

حبیبی در خصوص هوشمندسازی مدارس شهرستان البرز متذکر شد: به هر میزانی که در امر هوشمندسازی مدارس از سوی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی کمک مالی شود، به همان میزان نیز مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اقدام به تأمین بودجه خواهد کرد.

وی در خصوص نوسازی و تجهیز مدارس شهرستان البرز اضافه کرد: رویکرد آموزش و پرورش به سمت بهینه‌سازی و بهبود وضع موجود از جمله وضعیت گرمایشی، تجهیزات ورزشی است.

* شهرک مهرگان دارای 18 پروژه احداث فضای آموزشی است

این مسئول با اعلام آمار پروژه‌های در دست احداث شهرک مهرگان متذکر شد: 18 پروژه در این شهرک در حال احداث بوده که تعداد دو پروژه آن خصوصی است.

حبیبی در خصوص عدم تکمیل هر یک از پروژه‌های مهرگان اذعان داشت: ابهام در تعداد واقعی سکنه موجب شده که سیستم دچار مشکل و سردرگمی شود و به محض حضور سکنه در این منطقه، تدابیر مناسب و مفیدی اندیشیده و انجام خواهد شد.

انتهای پیام/77007/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول