اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

انسان‌سازی از مهم‌ترین ویژگی آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: از مهم‌ترین ویژگی آموزش و پرورش انسان‌سازی و در امر تربیت نیروی انسانی آینده‌ساز جامعه و کشور، نقش حیاتی دارد.

انسان‌سازی از مهم‌ترین ویژگی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در دیدار مدیر آموزش و پرورش و کارکنان این نهاد در پلدختر گفت: آموزش و پرورش نقش کلیدی در تعلیم و تربیت بر عهده دارد و به عنوان کانون و قرارگاه اصلی تربیت و رشد نسل جوان وظیفه دارد که ترویج مفاهیم و آموزه‌های متعالی انقلاب اسلامی و معارف قرآن کریم را در سرلوحه خویش قرار دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مکان تربیت مدیران آینده نظام است، گفت: از دیدگاه حضرت امام‌خمینی(ره) معلم امانتداری است که غیر از همه امانت‌هاست و انسان امانت اوست.

امام جمعه پلدختر افزود: رسالت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است که مسئولیت خطیری است و اگر انسانیت همراه علم‌آموزی باشد، نتیجه آن تربیت انسان‌های الهی است پس تعلیم و تربیت باید توامان در اولویت باشد.

لروند تصریح کرد: توسعه گفتمان‌های دینی و مذهبی، تجلیل از نخبگان در برنامه‌های آموزش و پرورش لحاظ شود.

امام جمعه پلدختر با مهم توصیف کردن تعامل امامان جمعه و نهاد آموزش و پرورش بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز و اهمیت انجام منظم و برپایی و اقامه آن در مدارس تاکید کرد.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش پلدختر با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به شکوفایی فطرت انسان‏‌ها کمک کند، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت با توجه به عظمت، گستردگی و پیچیدگی نیازمند بهره‌مندی از همراهی عمومی است.

بهمن دیناروند نقش آموزش و پرورش را در رشد و توسعه همه‌جانبه کشور اساسی خواند و افزود: آموزش و پرورش زیرساخت و زیربنای تحولات در سایر دستگاه‌ها و ادارات است و توجه به این نهاد موجب تحول در سایر بخش‌ها می‌شود.

وی شرط موفقیت در امر تعلیم و تربیت را مستلزم تعامل و مساعدت مردم و مسئولان با دست‌اندرکاران آموزش و پرورش دانست و گفت: نقش و جایگاه امامان جمعه در تعمیق آموزه‌های دینی در مدارس مهم و اساسی است و این مدیریت برای برگزاری و انجام فعالیت و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آمادگی دارد.

انتهای پیام/2304/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول