اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دبیر هیئت هاکی خراسان‌رضوی:

مدرسه هاکی در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت هاکی خراسان‌رضوی گفت: در سال 92 مدرسه هاکی در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود.

مدرسه هاکی در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحسن سادات اخوی ظهر امروز در بیست و هشتمین نشست خبری هیئت‌های ورزشی استان اظهار کرد: امسال به دلیل مشکلات مالی که فدراسیون هاکی به آن مبتلاست هیچگونه تقویم رسمی به هیئت‌های ورزشی استان‌ها ابلاغ نشده و تاکنون با گذشت 9 ماه از سال تنها لیگ برتر آقایان برگزار شده است.

وی افزود: در 10 سال گذشته بخش بانوان هیئت هاکی استان خراسان‌رضوی همیشه در سطح اول کشور مطرح بوده و مقام‌های در خور شأنی را در رقابت‌های کشوری کسب کرده است.

سادات اخوی یادآور شد: تیم بانوان هاکی استان در سال 90 با 2 تیم در رقابت‌های لیگ برتر هاکی بانوان کشور حضور داشت و توانست مقام‌های سوم و چهارم کشور را از آن خود کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بخش بانوان در این رشته ورزشی اظهار داشت: حضور 4 ورزشکار بانو و یک مربی از این استان در ترکیب تیم ملی کشور نشان از توانمندی‌های بالای ورزشکاران بانوی هاکی خراسان‌رضوی است.

وی درباره بخش آقایان هیئت هاکی استان گفت: در سال 86 نخستین کلاس آموزش مربیگری و در سال 88 نخستین کلاس داوری درجه 3 برای بخش آقایان از سوی هیئت در استان برگزار شد که از استقبال خوبی همراه بود ولی به علت نوپایی این رشته در این بخش از توفیقات زیادی در سطح کشور برخوردار نبودیم.

دبیر هیئت هاکی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری لیگ هاکی استان در سال 91 اظهار داشت: به علت جلوگیری از رکود ورزشکاران و ایجاد انگیزه برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه، امسال لیگ هاکی استان در 2 بخش آقایان و بانوان با حضور 6 تیم در هر بخش در حال برگزاری است که تا پایان سال ادامه خواهد داشت و به تیم‌های برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: این ورزش به علت هزینه‌های فراوانی که دارد هنوز در شهرستان‌های استان نماینده‌ای ندارد ولی به تازگی شهرستان‌های نیشابور، چناران، قوچان، فریمان و کاشمر آمادگی نسبی خود را برای ایجاد هیئت هاکی اعلام کرده‌اند.

سادات اخوی با اشاره به فعالیت‌های هیئت هاکی استان برای همگانی کردن این رشته ورزشی اظهار داشت: از سوی هیئت با نماینده آموزش و پرورش صحبت‌هایی انجام شده و قرار شده است از سال 92 مدرسه هاکی در اداره کل آموزش و پرورش استان فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: دانشگاه و شهرداری نیز از دیگر مکان‌هایی است که از سوی هیئت رایزنی‌هایی برای همکاری بیشتر انجام شده است که امیدواریم سبب گسترش این رشته در جامعه شود.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول