اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در جلسه شورای شهر مشهد مطرح شد

کمبود فضای آموزشی در مشهد/ دغدغه خانواده‌ها کیفیت ‌آموزش‌ است

خبرگزاری فارس: دغدغه خانواده‌ها کیفیت مدرسه از نظر آموزشی و همچنین نزدیک بودن آن به محل سکونت است و آرزوی ما این است آموزش و پرورش که کارخانه انسان‌سازی است بیشتر در این دو مورد توجه کند.

کمبود فضای آموزشی در مشهد/ دغدغه خانواده‌ها کیفیت ‌آموزش‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد فاطمه غیور در پرسش و پاسخ عملکرد آموزش و پرورش خراسان‌رضوی  اظهار کرد: دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه از کلاس‌های آموزشی تکمیلی باید استفاده کنند تا از نظر درسی ارتقا پیدا کنند در این راستا باید پویایی مدارس آموزش و پرورش افزایش یابد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد افزود: آموزش و پرورش کمک به آموزش شهر باشد و مدارس باید کارآمدتر عمل کنند تا فردی که آموزش بیشتر می‌خواهد به مدارس غیرانتفاعی مراجعه نکند؛ بلکه فردی که خواستار خدمات بیشتر است به این مدارس برود.

غیور در ارتباط با سرویس مدارس خاطر نشان کرد: اوج ترافیک شهر در ساعت رفت ‌و آمد دانش‌آموزان است؛ آموزش و پرورش باید به گونه‌ای عمل کند تا دانش‌آموزان در نزدیک محل سکونت خود تحصیل کنند تا رشد سرویس دانش‌آموزی کاهش پیدا کند.

در ادامه غلامرضا بصیری‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد اظهار کرد: دغدغه خانواده‌ها کیفیت مدرسه از نظر آموزشی و همچنین نزدیک بودن آن به محل سکونت است و آرزوی ما این است آموزش و پرورش که کارخانه انسان‌سازی است بیشتر در این دو مورد توجه کند.

در ادامه مرتضی خادمی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سندها معمولاً کیفی هستند که برای ضمانت اجرایی شدن آن، بعد از سند راهبردی باید یک سند تفصیلی تعریف شود تا کمی نیز باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش خراسان‌رضوی برای سند تفصیلی و کمی سازگار با سند کیفی تحول بنیادین اقدام کند تا نتایج بهتری بدست آید.

همچنین جواد داوودآبادی،رئیس کمیسیون فنی و عمرانی و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: رؤسای نواحی 9 و 11 بیان کردند که با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند و بنده پیشنهاد می‌کنم با جانمایی و بحث مالی بتوان در فضای آموزشی به مناطق کمک کرد.

در پایان غلامرضا زعیمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اذعان کرد: ضربه‌ای که در چند سال اخیر به آموزش و پرورش وارد شده خالی شدن نیروهای مفید و مؤثر است؛ و با ضربه‌ای که به مدیران کادر آموزشی در دوران بعد از انقلاب اسلامی در اثر واکنش‌های سیاسی وارد شده آموزش نیز ضربه خورده است.

انتهای پیام/ت/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول