اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تحول آموزش و پرورش با پژوهش میسر خواهد بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تحول و توسعه حقیقی در مجموعه آموزش و پرورش تنها با تکیه بر پژوهش کاربردی در حوزه آموزشی و تربیتی میسر خواهد بود که در این زمینه باید جهاد مقدس داشت.

تحول آموزش و پرورش با پژوهش میسر خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران و معلمان پژوهنده و مخترع در کانون فرهنگی تربیتی عصمت اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه پژوهش یکی از نیازهای دستگاه‌های اجرایی است امید است بتوانیم در جهت شکوفایی و رشد علمی کشور با حضور پژوهشگران در ادامه مسیر و در حوزه‌های آموزشی و پرورشی گام‌های مثبتی برداریم.

وی یادآور شد: در مسیر اصلاح کارهای پژوهشی باید پژوهش‌های گذشته را ارزیابی و نقد کنیم تا بتوانیم بهتر از ظرفیت پژوهشگران استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تحقیق و پژوهش باید از سنین پایین‌تر آغاز شود، افزود: سیاستگذاری آموزش و پرورش این است تا پژوهش را از دوره‌های ابتدایی نهادینه کند چنانچه یکی از سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش فعالیت‌های پژوهش محوری و ترغیب دانش‌آموزان و معلمان به انجام کارها با محوریت پژوهش است.

محمودزاده گفت: در سند تحول بنیادین نیز به امر پژوهش تاکید شده است که سعی شده موضوع تحقیق و پژوهش در پایه‌های دوم و ششم ابتدایی نیز ورود پیدا کند.

این مسئول به عناوین کتاب‌های دوم و ششم ابتدایی با عناوین تحقیق و پژوهش و فناوری اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب‌ها تالیف شده در سال تحصیلی جدید در مقاطع تحصیلی یاد شده به همت معلمان تدریس می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه نگاه تحقیقی و پژوهشی ما در حوزه دانش‌آموزی، تقویت عملکرد معلمان و مدیران با برنامه‌ریزی‌های دقیق است، ادامه داد: معلمان می‌توانند در قالب علوم مختلف آخرین یافته‌های علمی و ریاضی را به دانش‌آموزان یاد دهند و ما هم موظفیم از آنها حمایت کنیم تا انگیزه‌ای برای تحقیق و پژوهش داشته باشند.

محمود‌زاده با تاکید بر اینکه همه مدیران باید به نتایج تحقیقات پایبند بوده و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی که انجام می‌دهند بر همین محور باشد، افزود: شایستگی مدیران در بکارگیری تحقیق و پژوهش بیشتر ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی گفت: آموزش و پرورش برای اینکه معلمان را به امر تحقیق ترغیب و تشویق کند، محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان را به سمت تحقیق و پژوهش سوق می‌دهد به طوری که کتاب‌هایی در پایه‌های پایین تالیف شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن‌های دهه فجر از ستارگان تعلیم و تربیت استان درحوزه آموزشی، تربیت بدنی، پژوهشی و کنکور تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش از 35 معلم نمونه پژوهشگر استان  اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/62005/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول