اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد

بهره‌برداری از 12 هزارمترمربع فضای آموزشی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان از بهره‌برداری 12 هزارمترمربع فضای آموزشی در این دانشگاه طی ایام دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری از 12 هزارمترمربع فضای آموزشی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی بعد از ظهر امروز در نشست با رسانه‌ها در دانشگاه کردستان به افزایش 25 هزار متر مربع فضای آموزشی از سال 88 تاکنون به این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون 12 هزار متر مربع با 99 درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است که در ایام 22 بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود.

امینی تصریح کرد: 20 هزار متر مربع فضای آموزشی نیز در سطح استان با پیشرفت 50 تا 70 درصد در حال اجراست که بلافاصله بعد از اتمام به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اسکان 5 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه کردستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فیزیکی خوابگاه‌ها در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که باید در راستای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

اعطای 1.5 میلیارد تومان وام دانشجویی

وی از اعطای یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: ماهیانه تنها یک ‌میلیارد ریال به منظور تامین غذای دانشجویان در این دانشگاه هزینه می‌شود.

به گفته وی، توسعه بخش مشاوره دانشگاه و راه‌اندازی مرکز مشاوره با حضور متخصیصن امر از دیگر اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات و نیازهای روحی و روانی دانشجویان بوده است.

وی خواستار راه‌اندازی مرکز مشاوره یک و دو در سطح استان با حمایت استاندار شد و گفت: ‌راه‌اندازی این مرکز و ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم استان در آن نقش مهمی در رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

راه‌اندازی سالن ورزش شماره 3 در دانشگاه کردستان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ورزش در این دانشگاه تصریح کرد: در طول چند سال اخیر با توجه به اهمیت و نقش ورزش در ارتقا سلامت جامعه به ویژه نسل جوان و مشغول به تحصیل اقدامات خوب و قابل تقدیر انجام شده است.

به گفته وی، سالن ورزشی شماره دو در سال گذشته به همین منظور راه‌اندازی و در 22 بهمن ماه امسال نیز شاهد بهره‌برداری از سالن شماره سه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ تحرک در بین دانشجویان دختر با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از بانوان 30 تا 35 سال ما از درد پوکی استخوان رنج می‌برند امری ضروری و به صورت جدی در دانشگاه کردستان دنبال می‌شود.

فعالیت 43 انجمن علمی در دانشگاه کردستان

وی به برنامه‌های این دانشگاه در حوزه توسعه برنامه‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه تشکل سیاسی، 15 کانون فرهنگی، 62 نشریه فرهنگی و 43 انجمن علمی در سطح دانشگاه فعال است.

به گفته وی، برگزاری همایش‌ها و اردوهای علمی فرهنگی، جشنواره‌های علمی و نشست‌های هم اندیشی از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه هرچه بیشتر حوزه فرهنگی در این دانشگاه انجام می‌شود.

راه‌اندازی پژوهشکده توت‌‌فرنگی در کردستان

رئیس دانشگاه کردستان اجرای 50 طرح و پروژه مطالعاتی با استفاده از اعتبارات داخلی و بیرونی خبر داد و گفت: پژوهشکده توت فرنگی نیز با توجه به توانایی و ظرفیت استان در زمینه کشت این محصول از دیگر اقدامات انجام شده است.

امینی همچنین به راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی در این استان اشاره و اضافه کرد: مجوز راه‌اندازی این پژوهشکده اخذ شده و قرار است در دو گروه کشت و پرورش گیاهان دارویی و کاربرد گیاهان دارویی راه‌اندازی شود.

وی در پایان تصریح کرد:‌ راه‌اندازی دفتر ارتباط با صنعت از دیگر اقدامات دانشگاه کردستان به معنی ایجاد حلقه اتصال بین دانشگاه و حوزه صنعت با توجه به تأثیرات مهم آن در توسعه استان بوده است.

انتهای پیام/79002/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول