اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش همدان خبر داد

تقویت نقش خانواده در نظام جدید آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در نظام جدید آموزش و پرورش، نقش خانواده‌ بسیار پررنگ‌‌‌تر شده است.

تقویت نقش خانواده در نظام جدید آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم پیش از ظهر امروز در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه رویکرد آموزش و پروش با ایجاد تحول بنیادین تغییر کرده، در نظام جدید نقش خانواده‌ بسیار پررنگ‌‌‌تر شده است.

وی افزود: با ایجاد نظام جدید سعی شده تا خانواده نقش برابری را با مدارس در تربیت دانش‌آموزان داشته باشد که در خصوص این امر طرح‌های مختلفی را در مدارس برگزار کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به طرح مشکات اشاره و عنوان کرد: در طرح مشکات که در خصوص تأثیرگذاری خانواده‌ها بر دختران دانش‌آموز راهنمایی می‌پردازد، راهکار‌های عملیاتی عمیقی مورد توجه قرار گرفته است.

وی به طرح «محیا» که برای زنان سرپرست خانواده اجرا شده تأکید و در خصوص طرح بشری افزود: طرح بشری برای دانش‌آموزان دختر دوره راهنمایی است که به‌منظور برقراری عدالت با رویکرد محرومیت‌زدایی بستر بهداشتی خاصی برای مدارس مناطق محروم دانش‌آموزی ایجاد می کند.

حسنی‌محتشم به ارتقای علمی بانوان و بالابردن توان مدیریتی زنان در قالب طرح عذرا اشاره و در خصوص طرح عفاف و حجاب اذعان کرد: طرح حجاب و عفاف در تمام مدارس دخترانه به‌منظور تجلیل از فرهنگ‌سازان عفاف و حجاب در مدارس شهرستان و استان برگزار شد.

وی یادآور شد: طرح ایران‌دخت برای تجلیل از دانش‌آموزان دختر متوسطه و الگوسازی دختران در بحث‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی و ... برگزار شد و طرح صبای مهر که برای بهبودبخشی به وضعیت دختران دانش‌آموز و شناسایی خلأهای مناطق محروم صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان گفت: در سال گذشته نیز دانش‌آموزان دختر استان همدان در بخش فیلم دانش‌آموزی 2 رتبه کشوری کسب کردند.

انتهای پیام/89007/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول