اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در قزوین صورت گرفت

امضای تفاهمنامه همکاری سازمان‌های تعاون روستایی و آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین از امضای تفاهمنامه همکاری آموزشی و فرهنگی بین دو سازمان تعاون روستایی و آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد.

امضای تفاهمنامه همکاری سازمان‌های تعاون روستایی و آموزش و پرورش

ناطق معین‌الدین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و فرهنگی بین ارگان‌های تعاون روستایی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: ریشه کنی فقر و برطرف کردن جهل و نادانی در بین قشر‌های آسیب‌پذیر در جامعه از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید محقق شود.

مدیر شبکه تعاون روستایی استان قزوین نقش تعاونی‌ها در ارتقای کیفیت و سطح زندگی را بسیار مؤثر برشمرد و افزود: تعاونی‌ها همواره نقش مؤثری را در توسعه و بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی جامعه دارند که این مهم تنها با آموزش پایه امکان‌پذیر شده و تحقق می‌یابد.

معین‌الدین هدف از انعقاد این تفاهمنامه آموزشی و فرهنگی را بهره‌گیری از ظرفیت های دو سویه سازمان‌های تعاون روستایی و آموزش و پرورش در راستای تحقق باسوادی و همچنین رشد و تقویت فرهنگ تعاونی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش برای اشاعه فرهنگ تولید تنها با کار و اراده مضاعف محقق و فراهم می‌شود.

وی عنوان کرد: تفاهمنامه فرهنگی و آموزشی تعاون روستایی و آموزش و پرورش استان قزوین در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر به صفر رساندن بی‌سوادی گروه سنی 49-10 سال کارشناسی و نیز تنظیم شده است.

معین‌الدین با اشاره به اهداف تفاهمنامه همکاری سازمان تعاون روستایی و آموزش و پرورش تصریح کرد: شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان در زمینه‌های خواندن و نوشتن، حساب کردن، تعمیق و تحکیم سواد و ارتقای دانش و مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین اهداف پیش‌بینی شده برای این تفاهمنامه آموزشی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: به کارگیری انواع روش‌های آموزشی مانند: آموزش فرد به فرد، برون سپاری فعالیت‌ها و توجه به آموزش‌های تحکیم سواد، بر اساس مقررات آموزشی از ضوابط سازمان نهضت سوادآموزی است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن این تفاهمنامه افراد باسواد و واجد شرایط شبکه تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولیدی به عنوان افراد آموزش دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

گفتنی است این تفاهمنامه در 4 ماده و 18 بند به مدت 5 سال توسط ناطق معین‌الدین مدیر سازمان تعاون روستایی و جعفر حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین امضا و مبادله شده است.

انتهای پیام/77005/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول