اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

نظارت‌های راهبردی در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بر نظارت‌های راهبردی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

نظارت‌های راهبردی در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره آموزش و پرورش پاکدشت، محمدجواد آخوندی در جمع مدیران و مشاوران مدارس شهرستان پاکدشت با اشاره به این که انقلاب اسلامی جایگاه خود را در میان کشورهای دنیا پیدا کرده است و پایگاه بیداری اسلامی را در کشورهای دیگر جهان ایجاد کرده است، اظهار داشت: دشمن برای کشور ما در زمینه‌های سیاسی اقتصادی اجتماعی و دیگر موضوعات برنامه‌های بسیار گوناگونی دارد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی باید آمادگی داشته باشد تا از تمام ظرفیت های موجود در سیستم آموزش و پرورش در جهت به روزرسانی افکار جامعه استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به این که مدتی است که سند تحول آموزش و پرورش نوشته شده است، عنوان کرد: مهمتر از نوشتن سند تحول، اجرای آن است که باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش و سند تحول رویکرد تغییر راهکارها و روش های موجود است.

آخوندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: بیشتر از معماری و ساخت فضای آموزشی باید نگاه تعلیم و تربیت باید نظارت‌های راهبردی در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی، پیرامون تأثیر بسیار بالای دایره ارزیابی عملکرد ادامه داد: باید نگاه ارزشیابی‌ها بر این باشد که خروجی‌های این گونه فعالیت‌ها همه در تعلیم و تربیت و پیشبرد اهداف نظام آموزشی مؤثر خواهد بود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: باید نگاه مثبت به مشاور و مشاوره وجود داشته باشد.

وی در همین زمینه ادامه داد: اگر امروز نگاه به مشاوره نگاه خوبی نیست، ما نتوانستیم این نگاه را خوب برای دانش آموزان جا بیاندازیم. 

آخوندی همچنین اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که اتفاقاتی خوبی که در حیطه مشاوره در مدارس ما می‌افتد، از برکت های استفاده از ظرفیت‌های مشاوره در مدارس است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: مدیر، معاون، مربی پرورشی و مشاور باید در کنار هم در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس آموزش و پرورش گام بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  باید نظارت‌های راهبردی در حوزه آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

بر پایه این گزارش، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و روانشناسی کودک و نوجوان، با حضور معاون پرورشی و رئیس گروه مشاوره و هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مدیر و معاونین مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت و همچنین جمعی از مدیران، معلمان و مشاوران آموزشگاه‌های شهرستان پاکدشت، در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول