اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

توزیع شیر رایگان از شنبه آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از روز شنبه و با برگزاری مراسم نمادین، توزیع شیر رایگان در مدارس استان اردبیل با حضور استاندار اردبیل آغاز می‌شود.

توزیع شیر رایگان از شنبه آغاز می‌شود

احمد محمود‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی امسال روند توزیع شیر رایگان در مدارس متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود به طوری که بر اساس مصوبه شورای اقتصاد این توزیع در مقاطع خاص تحصیلی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه توزیع نشدن شیر در مدارس شهری شایعه‌ای بیش نبوده است، خاطرنشان کرد:‌ ما هم در مدارس شهری و هم روستایی توزیع شیر را شاهد خواهیم بود اما در مناطق روستایی این توزیع به صورت گسترده‌تر و شامل مقاطع تحصیلی مختلف خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای این طرح به تقویت تغذیه سالم و فرهنگ استفاده از شیر به عنوان یک ماده غذایی کامل کمک خواهد کرد، یادآور شد: در کنار توزیع شیر رایگان ما در مدارس راهنمایی و متوسطه دخترانه نیز توزیع قرص آهن را آغاز کردیم تا در یک فرآیند مناسب بتوانیم سلامت دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده را تامین و تضمین کنیم.

محمود‌زاده گفت:‌ توزیع شیر رایگان تا اسفند‌ ماه ادامه خواهد داشت و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مدیران در هفته چند نوبت بتوانند شیر رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

 

* جذب 234 نفر سرایدار برای مدارس

این مسئول در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ما در ماه‌های گذشته شاهد جذب 234 نفر سرایدار مدارس برای نواحی و مناطق مختلف استان بودیم که این سرایداران با اولویت متاهل و مرد و دارای مدرک زیر‌دیپلم و به صورت بومی پذیرش شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: این نیروها در مناطق مختلف و بر اساس جذب بومی توزیع می‌شوند که انتظار این است مشکلات و نارسایی‌های مدارس عمده از لحاظ سرایدار و خدمتکار مدارس برای انجام فعالیت‌های مختلف برطرف شود.

محمود‌زاده با اشاره به مصوبه مجلس در جذب فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم ورودی سال 88 گفت: تمامی این نیروها شناسایی، جذب و ساماندهی شده‌اند و تبدیل وضعیت آنها در آموزش و پرورش قطعی است.

ستاد استانی راه‌اندازی پایه اول متوسطه شکل گرفته است

وی ادامه داد:‌ بر اساس سند تحول بنیادین سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان موفق در پایه ششم در اولین سال جذب پایه اول متوسطه عمومی می‌شوند که با توجه به تالیف کتاب‌های درسی برای آنها و همچنین پایه سوم ابتدایی که جدید‌التالیف خواهد بود ستاد استانی شکل گرفته است تا آموزش مربیان در این پایه‌ها در دستور کار باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: انتظار ما این است که در تابستان سال آینده دوره‌های آموزشی برای معلمان پایه سوم ابتدایی و اول متوسطه عمومی برگزار شود تا معلمان با آمادگی بیشتر راهی کلاس‌های درس شوند.

انتهای پیام/62005/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول