اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول:

نمره‌محوری در آموزش و پرورش دانش‌آموزان را از مطالعه مفید دور می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول گفت: نمره و کتاب محور بودن نظام آموزشی باعث شده تا دانش‌آموزان برای کسب نمره تنها کتاب‌های درسی خود را مطالعه ‌کنند و مطالعه مفید آنها کمتر باشد.

نمره‌محوری در آموزش و پرورش دانش‌آموزان را از مطالعه مفید دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، فروزان مهران پور ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ مطالعه و پژوهش در دبستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: برای افزایش سرانه مطالعه مفید باید از جامعه دانش‌آموزی فرهنگسازی را آغاز کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی نظام آموزشی کشور کتاب محور است و دانش‌آموزان برای کسب نمره تنها کتاب‌های درسی خود را مطالعه می‌کنند و این امر نمی‌تواند به مطالعه مفید دانش‌‌آموزان کمکی بکند.

مهران‌پور تاکید کرد: باید مطالعه و پژوهش را به نحوی پیش از حضور کودک در مدرسه آغاز کرد و در خانواده‌ها برنامه‌های فرهنگی را آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید در راستای ترویج مطالعه مفید در مدارس برنامه‌های فرهنگی برگزار شود و با اهدای کتاب به دانش‌آموزان آن‌ها را به مطالعه تشویق کنیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول تاکید کرد: مطالعه می‌تواند انسان را برای حضوری موفق در جامعه آماده کند و لازم است پیش از آنکه کودکان به سن مدرسه برسند، فرهنگ‌سازی در آنها آغاز شود.

وی افزود: انتخاب صحیح منابع برای مطالعه جوانان تاثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها دارد و به این دلیل باید به جوانان در راستای انتخاب صحیح منابع مطالعاتی کمک کنیم.

مهران‌پور گفت: باید برای مطالعه جوانان را راهنمایی و کتاب‌های مفید را به آن‌ها معرفی کرد.

انتهای پیام/72006/ل/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول