اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

آموزش و پرورش دانش‌آموزان را وابسته بار می‌آورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد یکی از مهم‌ترین نقایص در سیستم آموزش و پرورش را وابسته بار آوردن دانش‌آموزان خواند و گفت: این در حالی است که الگوی اسلامی ایرانی به دنبال رفع وابستگی و استقلال افراد است.

آموزش و پرورش دانش‌آموزان را وابسته بار می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در همایش ملی مفهوم‌شناسی سبک و فرهنگ زندگی با الگوی اسلامی ایرانی اظهار کرد: نخستین درسی که در اول ابتدایی به دانش‌آموزان یاد داده شده، بابا آب داد و یا بابا نان داد، است که این امر مستقیماً وابستگی را به دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور القا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این روش زندگی بر اساس آموزه‌های دینی نیست، تصریح کرد: باید بچه‌ها را خودباور و شخصیت آنان را با روحیه استقلال پرورش داد.

یعقوبی با اشاره به اینکه روحیه اسلام با وابستگی در تضاد است، گفت: کار و تلاش اساس سفارش‌های آموزه‌های دینی و تعالیم اسلامی را تشکیل می‌دهد و با این رویکرد انسان‌ها سعادتمند خواهند شد.

وی اضافه کرد: اسلام نمی‌خواهد انسان صرفاً سیر و بی‌بصیرت باشد، بلکه می‌خواهد انسان‌ها با سیرت، آشنایی هر چه تمام با فرهنگ اسلامی داشته و در کنار آن از رفاه نیز برخوردار باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی سبک زندگی از نگاه قرآن را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر به آیه انا اعطیناک الکوثر توجه شود، بی‌گمان بسیاری از مشکلات برای تغییر در سبک زندگی رفع خواهد شد.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: تکاثر حاصل زندگی بدون ذکر است و هر چیزی که انسان را از خدا دور کند، تکاثر‌آفرین است.

انتهای پیام/63002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول