اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

صرفه‌جویی 7 میلیارد تومانی در آموزش و پرورش مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال‌ تحصیلی جاری، 7 میلیارد تومان از محل جابه‌جایی معلمان در آموزش و پرورش مازندران صرفه‌جویی شد.

صرفه‌جویی 7 میلیارد تومانی در آموزش و پرورش مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدعلی امیری عصر امروز در گردهمایی مدیران مدارس آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اینکه اجرای ساختار جدید مقطع ابتدایی به خوبی صورت گرفته است، بیان داشت: همه سند تحول بنیادین ساختار 3-3-6 نیست، بلکه این ساختار بخشی از سند تحول بنیادین به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این ساختار قرار است به چهار مقطع سه پایه‌ای تقسیم شود، افزود: بر اساس طرح بعدی سه پایه اول، سه پایه دوم، سه پایه راهنمایی و سه پایه دبیرستان در نظام آموزشی کشور ایجاد می‌شود.

امیری با تاکید بر اینکه دوره ابتدایی دوره‌ای حساس برای نظام آموزشی است، اظهار داشت: تقویت این مقطع کمک زیادی به مقاطع دیگر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه کتاب پایه ششم معلمان و دانش‌آموزان را فعال‌تر کرده است، بیان داشت: این امر نشان می‌دهد که کتاب‌های دوره جدید بر اساس نیاز روز تدوین شده است.

وی با اعلام اینکه بیش از 2 هزار کلاس درس هوشمند توسط مدیران در مدارس ایجاد شده است، افزود: این اقدامات توسط مدیران مدارس صورت گرفته است.

امیری با بیان اینکه هر روز اخبار جدیدی از تحول در هوشمندسازی مدارس مازندران شنیده می‌شود بر پیاده کردن منویات رهبری در مدارس تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیاز به افراد متخصص دارد، از افزایش شش درصدی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به فنی‌وحرفه‌ای خبر داد و گفت: باید تعداد متقاضیان به دوره‌های نظری را ساماندهی و هدایت کرد تا بتوان در این امر به سوی رشته‌های فنی و مهارتی گرایش یافت.

به گزارش فارس، در این نشست نمایندگان مدیران مقاطع و بخش‌های مختلف آموزش و پرورش آمل به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

انتهای‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول