اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

احداث 22 مجتمع فرهنگی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: طی دولت‌های نهم و دهم 22 مجتمع و فضای فرهنگی در استان کرمان طراحی و احداث شده است.

احداث 22 مجتمع فرهنگی در کرمان

احمد سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: عملیات ساخت تالار بزرگ شهر کرمان تاکنون از 68 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به ساخت 22 مجتمع فرهنگی و هنری و کتابخانه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در سراسر این استان بیان داشت: برای تحقق تفکر عدالت‌محور دولت نهم و دهم و گسترش امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری پروژه عظیم ساخت 22 مجتمع و فضای فرهنگی در استان کرمان طراحی و اجرا شده است.

سعیدی افزود: تاکنون مجتمع فرهنگی و هنری رودبار و کتابخانه اختیارآباد احداث شده‌اند و طرح توسعه مجتمع کهنوج انجام شده است و بقیه پروژه‌ها بین 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به احداث تالار مرکزی کرمان تصریح کرد: با اجرای پروژه مذکور امکان برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی برای استان کرمان فراهم می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال عمرانی 92 تالار بزرگ کرمان به بهره‌برداری برسد و وجود زیرساخت‌های مناسب و استاندارد می‌تواند فضای مناسبی برای رشد استعدادهای هنری، پرورش هنرمندان متعهد، اجرای برنامه‌های ملی و بین‌المللی و فضایی برای گردهمایی هنرمندان در رشته‌های هنری فراهم آورد.

وی ابراز داشت: تالار بزرگ کرمان پروژه ملی با زیربنای معادل 13 هزار و 500 متر مربع و اعتباری بیش از 80 میلیارد ریال است.

13 کتاب در کرمان مجوز چاپ گرفتند

سعیدی همچنین با اشاره به بررسی 23 عنوان کتاب در جلسه شورای نشر استان کرمان عنوان کرد: 13 عنوان کتاب بر اساس نظر اعضای این هیئت مجوز چاپ دریافت کردند و چهار عنوان مشروط با اعمال اصلاحات شدند و مابقی در دستور بررسی مجدد قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در جلسه شورای نشر استان کرمان مقرر شد تا دیدگاه‌های اساتید و سایر نخبگان و موثران فرهنگی استان در مورد کیفیت‌بخشی نمایشگاه کتاب در سال آینده برای اقدام لازم به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ارسال شود.

سعیدی با اشاره به ویژگی‌های نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان گفت: خرید کتاب در این نمایشگاه از مرز یک میلیارد و 500 میلیون تومان گذشت و به رقم یک میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.

وی بیان کرد: همچنین سالن ویژه‌ای در نمایشگاه کتاب کرمان به فروش کتاب‌های خارجی اختصاص یافته بود که امیدواریم که این تجربه سرآغاز بین‌المللی شدن نمایشگاه کتاب کرمان باشد.

سعیدی افزود: 300 هزار نفر از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از نمایشگاه کتاب کرمان بازدید کردند که این نمایشگاه با حضور 600 ناشر، 50 ناشر و موسسه استانی در 500 غرفه، 15 سالن و ارائه 60 هزار عنوان برپا شد.

انتهای پیام/2446/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول