اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد‌ کرمان:

مهم‌ترین رسالت امر به معروف‌ حفظ جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ا‌رشاد اسلامی کرمان ‌گفت: مهم‌ترین رسالت امر به معروف و نهی از منکر حفظ جمهوری اسلامی است.

مهم‌ترین رسالت امر به معروف‌ حفظ جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در همایش «راهکارهای آموزش و تبلیغات مؤثر و فراگیر امر به معروف و نهی از منکر» اظهار داشت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در عالی‌ترین جایگاه‌ دنیا قرار دارد به دلیل رهروی از‌ امام حسین (ع‌)‌ است.

وی ‌با اشاره فرموده امام باقر (ع) که «امر به معروف راه و رسم انبیاء و شایستگان است»، افزود: ارزش واقعی ‌نماز، خمس، زکات، روزه و سایر عبادات ‌در امر به معروف و نهی از منکر است.

سعیدی ابراز داشت:‌ امام علی (ع) در سخنانی فرمودند، «همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا‌ در مقابل امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای در برابر دریا پهناور است».

وی با اشاره به اینکه ‌مگر می‌شود کسی دنیای پر از فتنه و فساد را ببینید و سکوت کند و به فکر اصلاح امور نباشد، عنوان کرد: اگر به دنبال خشنودی و رضایتمندی خدا در انجام ‌تکالیفمان هستیم، باید همه موانع را کنار بگذاریم.

سعیدی تصریح کرد: رسالت ما در روزگار کنونی فرهنگ‌سازی است و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر خیر و معاص از گناهان، ظلم و جور، تشریح و تبیین امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد حساسیت در بین همه آحاد جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر امری حکومتی نیست و تنها یک وجه آن مربوط به حکومت ‌و اصل امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است.

وی افزود: امروزه با تحقیقاتی که انجام شده‌ ‌صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌توانند نقش تاثیرگذاری در تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایفا کنند و به نوعی فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه داشته باشند. 

سعیدی اذعان کرد: باید شناخت خوبی از معروف‌ها داشته باشیم و امر به معروف باید با سیمای شاد، زبان شیرین و محبت‌آمیز بیان شود، مهم‌ترین رسالت امر به معروف و نهی از منکر حفظ حکومت اسلامی است.

وی عنوان کرد: امروز رسالت مهم دیگر امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با اصراف و تبذیر در جامعه است.

انتهای پیام/80018/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول