اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خواستار شد

تشکیل اتاق فکر برای حوزه‌های هنری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پیشنهاد می‌کنم که اتاق فکر برای بازنگری تمام حوزه‌های هنری و به ویژه تئاتر تشکیل شود.

تشکیل اتاق فکر برای حوزه‌های هنری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان اظهار داشت: در سخنان مقام معظم رهبری از هنر دینی به عنوان هنری که مجسم کننده و ارائه دهنده آرمان‌های دین اسلام باشد، یاد می‌شود، این آرمان‌ها تامین کننده سعادت انسان، حقوق معنوی، اعتلای انسان، تقوا، پرهیزکاری و عدالت جامعه انسانی است.

وی افزود: کسی که استعداد هنری دارد، باید به زیبایی ظاهری و کیفیت هنری اثری که ارائه می‌دهد، توجه داشته باشد و معتقد به محتوای اثر باشد و در حقیقت تلاش هنرمندان صاحب فضیلت برای تزکیه و تطهیر روح آدمی با هدف اعتلای معنوی جامعه بشری است.

سعیدی ابراز داشت: بدون تردید وظیفه هنرمندان متعهد و فرهیخته در این برهه حساس این است که با تعمق سخنان پر معنای مقام معظم رهبری تولید تئاتر فاخر را سرلوحه همت و تلاش خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: در استان کرمان اقدامات موثری در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها برای هنر تئاتر ایجاد شده است و حدود 40 گروه تئاتری در استان کرمان ساماندهی شده‌اند.

سعیدی بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم برای بازنگری تمام حوزه‌های هنری و به ویژه تئاتر اتاق فکر در استان کرمان تشکیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 28 اثر به دبیرخانه بیست و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان ارسال شد که بعد از بررسی کارشناسان و هیئت داوری 11 تئاتر به مرحله نهایی جشنواره راه یافت و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی تصریح کرد: در استان کرمان هر روز یک رویداد فرهنگی و جشنواره داریم که در این زمینه بخش خصوصی باید با سرمایه‌گذاری در این مراسمات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول