اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

کنگره شعر رضوی باید به سمت جهانی شدن پیش رود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: کنگره سراسری شعر رضوی باید به سمت جهانی شدن پیش رود و به همین علت هر ساله از شاعران خارجی در این برنامه دعوت به عمل می‌آید.

کنگره شعر رضوی باید به سمت جهانی شدن پیش رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ابراز انزجار از اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: دشمن هر کجا که ذلیل و خار می‌شود برای برون رفت از چالش‌های خود حرکت‌های مذبوحانه‌ای را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه مسلمانان جهان بیدار هستند و مشت محکمی را به دهان یاوه‌گویان زدند، ابراز داشت: پس از اعتراض مسلمانان بسیاری از مسببان اصلی ساخت فیلم موهن امریکایی صهیونیستی علیه پیامبر اکرم (ص) پای خود را از این قضیه بیرون کشیدند.

سعیدی با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: این دهه از فردا با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود و همزمان با میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

وی از برگزاری جشنواره شعر رضوی در 17 شهرستان استان کرمان خبر داد و افزود: برترین‌های این جشنواره‌ها در کنگره سراسری شعر رضوی در کرمان شرکت می‌کنند.

سعیدی با تأکید بر اینکه مردم باید میدان‌دار برگزاری جشن‌های مذهبی باشند، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نهادهای غیردولتی با حضور جوانان بانشاط و علاقمند در عرصه‌های مذهبی گام برمی‌دارند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه حرکت‌های مردمی در برنامه‌های معنوی و مذهبی را باید به سمت عاشورایی شدن پیش ببریم، خاطرنشان کرد: همزمان با دهه کرامت برنامه‌های متنوعی در مساجد و بقاع متبرکه استان کرمان برای نکوداشت حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

سعیدی با ابراز رضایت از عملکرد رسانه‌های استان کرمان در زمینه اطلاع‌رسانی برنامه‌ها بیان داشت: اصحاب رسانه باید در زمینه تبیین برنامه‌ها و اخبار و گزارش‌های تولیدی تلاش کنند.

وی از آغاز به کار هفتمین کنگره سراسری شعر رضوی در کرمان در شامگاه امروز خبر داد و ابراز داشت: 60 نفر از چهره‌های برجسته و مؤثر شعر کشور در این کنگره شرکت می‌کنند.

سعیدی تصریح کرد: کنگره سراسری شعر رضوی باید به سمت جهانی شدن پیش برود و به همین علت هر ساله از شاعران خارجی در این برنامه دعوت به عمل می‌آید.

وی بیان داشت: یکی از شاعران پارسی‌گوی افغان در هفتمین کنگره سراسری شعر رضوی در کرمان شرکت می‌کند.

سعیدی با اشاره به فعالیت نمایشگاه فرهنگ رضوی در کرمان ابراز داشت: این نمایشگاه تا پنجشنبه هفته جاری تمدید شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول