اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

هنرمندان زندگی سرداران دفاع مقدس را مدنظر قرار دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هنرمندان باید نقش سرداران دفاع مقدس را مانند سردار سلیمانی در آثار خود مورد توجه قرار دهند.

هنرمندان زندگی سرداران دفاع مقدس را مدنظر قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره فیلم کوتاه در کرمان که همزمان با تهران برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمان فضاهای بسیار جالبی برای تولید فیلم‌های سینمایی وجود دارد که از جمله این فضاها می‌توان به کلوت‌های شهداد اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره دوازدهم فیلم مقاومت در کرمان افزود: حضور مهم‌ترین چهره‌های سینمایی کشور در جشنواره فیلم مقاومت و تعاملاتی که صورت گرفت‌ از آثار این رویداد مهم فرهنگی بوده که در همین زمینه با حضور اساتید هنری ورک شاپ‌های مختلفی در کرمان با حضور هنرجویان کرمانی برگزار شد.

سعیدی تصریح کرد: جشنواره فیلم مقاومت در عرصه جهانی بسیار مورد توجه قرار گرفت و که رسانه‌های بیگانه و روزنامه‌های رژی صهیونیستی به زعم خود اینگونه تحلیل کردند که ایران در اجلاس نم به اهداف خود نرسید‌ و بعد از آن مقوله هنر و سینما را برای ایجاد نفرت از یهود و صهیونیست و رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده است.

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان موجب شد که این استان دو ماه مستمر روی آنتن رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها باشد و با توجه به گستردگی استان کرمان، انجام چنین حرکت‌هایی از جمله جشنواره فیلم ضرورت دارد.

سعیدی افزود: نقش این رویدادها در کنار مباحث معنوی و ایجاد شور و نشاط در جامعه‌ رهاوردهای خوب دیگری در جامعه دارد و برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کرمان فرصتی برای بازسازی سینماهای شهر و همچنین برداشتن گام‌هایی در راستای اجرای زیرساخت‌های فرهنگی استان بود.

وی گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره بارقه امیدی در بین اهالی سینمای استان کرمان باشد و اگر می‌خواهیم در عرصه جهانی کار سینمایی انجام داده و از این طریق فکر و اندیشه خود را عرضه کنیم باید به هنرمندان شهرستان‌ها توجه کنیم.

سعیدی با اشاره به نشان دادن میراث ارزشمند استان کرمان در زمینه دفاع مقدس در جشنواره فیلم اظهار داشت: هنرمندان استان کرمان باید درباره اشخاصی مانند سردار سلیمانی و نقش او در دفاع مقدس و بعد از آن دوران آثار هنری تولید کرده و زندگی شهدای استان کرمان را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه در کشور تصریح کرد: این جشنواره همزمان در استان‌های کشور برگزار می‌شود که 100 فیلم کوتاه از 5 هزار و 500 اثر رسیده به جشنواره در بخش ملی و بین‌المللی انتخاب شده است.

سعیدی بیان داشت: در روزهای آتی برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در استان در پیش داریم که امیدواریم با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش این جشنواره به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول