اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

خرید 1.7 میلیارد تومانی مردم از نمایشگاه کتاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نمایشگاه کتاب کرمان پر مخاطب‌ترین رویداد فرهنگی استان بود که مردم یک‌میلیارد و 750 میلیون تومان کتاب خریداری کردند.

خرید 1.7 میلیارد تومانی مردم از نمایشگاه کتاب

احمد سعیدی در حاشیه سفر به شهرستان فهرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان اظهار داشت: این رویداد مهم‌ترین و پر مخاطب‌ترین رویداد فرهنگی استان بود که مردم یک‌میلیارد و 750 میلیون تومان کتاب خریداری کردند. 

وی با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور 600 ناشر و با 650 غرفه و با بخش بین‌المللی برگزار شد، افزود: بالغ بر 300 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

سعیدی با اشاره به اینکه در هفته کتاب افتتاح کتابخانه‌های کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی استان را داریم، تصریح کرد: اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، راه‌اندازی کتابخانه سیار کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های مساجد استان و تجلیل از خادمان کتاب و نشر از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان جزو پنج استان کشور است که مجوز چاپ در اختیار دارد و متناسب این مجوزخانه‌ها برنامه‌های متعددی نیز در تجلیل از ناشران استان داشتیم که همه اینها در راستای توسعه نشر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب استان 35  ناشر استانی مشارکت داشتند، در حالی که در سال گذشته تنها پنج ناشر شرکت داشتند.

سعیدی هفته کتاب را فرصتی برای همه دست‌اندرکاران نهادهای فرهنگی در انس و الفت بیشتر با کتاب و نشر و فرهنگ مطالعه دانست و عنوان کرد: گام اساسی توسعه و یکی از ضرورت‌های آن الزامات انس و الفت با کتاب است.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول