اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

176 موسسه قرآنی در‌ کرمان ‌فعالیت دارند‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 176موسسه قرآنی در استان به صورت رسمی فعالیت می‌کنند.

176 موسسه قرآنی در‌ کرمان ‌فعالیت دارند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی صبح امروز در همایش مهارت‌افزایی و مدیریت فعالان قرآنی استان کرمان اظهار داشت: کرمان با توجه به رویکرد دولت نهم و دهم در باب ترویج فرهنگ قرآن و عترت گام‌های ارزشمندی را برداشته‌ و نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که در راستای ضرورت امروز و مصون‌سازی جامعه اسلامی، راهبرد اصلی ایجاد موسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی هنری و تشکل‌های دارای فعالیت‌های عمیق قرآنی است.

سعیدی افزود: مؤسسات قرآنی علاوه بر توانمند کردن خود در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید به پرورش مربی و مدرس به عنوان رویکرد اساسی حوزه قرآن و عترت نیز توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه 200 موسسه قرآنی در استان کرمان در حال تکمیل پرونده هستند، خاطرنشان کرد: 176 مورد از این موسسه‌ها به صورت رسمی فعالیت دارند.

سعیدی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری و موسسه‌های قرآنی را در روستاها و مناطق دورافتاده امری ضروری دانست و گفت: با این کار می‌توان ماموریت اصلی خود را به نحو احسن انجام داد.

وی تصریح کرد: از سال 89 تاکنون با برگزاری هشت آزمون حفظ و مفاهیم 17 هزار و 663 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند که 15 هزار و 763 نفر قبولی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه میان موسسات و مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: 312 تفاهمنامه در این راستا منعقد و بخش اعظم آنها محقق شده است.

سعیدی در جمع مدیران مسئول، اعضای هیئت‌های موسس و مدیران عامل موسسات فرهنگی قرآن و عترت، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمان گفت: در زمینه بیمه مربیان و فعالان قرآنی نیز 470 فقره بیمه‌نامه اجرا شده است.

انتهای پیام/‌80017/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول