اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

فیلم مقاومت دریچه‌ای به روی نقش‌آفرینی‌های کرمان در دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت دریچه‌ای را برای نقش‌آفرینی‌های استان کرمان در دفاع مقدس می‌گشاید.

فیلم مقاومت دریچه‌ای به روی نقش‌آفرینی‌های کرمان در دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: استان‌های مختلفی به دنبال برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بودند که کرمان با ادله خود توانست میزبانی این دوره را به عهده بگیرد.

وی عنوان کرد: ‌بیش از 50 کشور جهان از جمله لبنان، فلسطین، آمریکا و ... برای حضور در این جشنواره اثر ارسال کرده‌اند.

سعیدی افزود: 200 اثر خارجی و 600 اثر تولید هنرمندان داخلی در این جشنواره به رقابت می‌پردازند که جشنواره از حیث کمی و کیفی قابلیت بالایی دارد.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت سوم مهر ماه جاری در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و مراسم اختتامیه هفتم مهر ماه در محل موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر حدود 800 میلیون تومان از منابع ملی برای بازسازی فضای سینماهای شهر کرمان هزینه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در استان کرمان، آثار جشنواره در 64 شهر محروم‌ به ویژه مناطق مرزی و 16 استان کشور به نمایش در می‌آید.

وی گفت: همچنین بعد از اختتامیه، فیلم‌های ارائه شده در جشنواره در 11 کشور جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در استان کرمان یک جریان منحصر معنوی است که یکی از دلایل این میزبانی نقش کرمان در دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در کرمان‌ تحرکی در جامعه سینمایی و هنری استان به منظور ثبت و وقایع دفاع مقدس و نقش استان در این دوران ایجاد می‌کند.

سعیدی اظهار داشت: امیدواریم با بهره‌گیری از این جشنواره در استان کرمان بتوانیم به گوشه‌ای از وظیفه خود در راستای حماسه بی‌بدیل دوران دفاع مقدس و نهادینه کردن این میراث گرانسنگ و تاکید بر استمرار راه شهدا عمل کنیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول