اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

صدور مجوز چاپ 25 کتاب جدید در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تعداد 25 عنوان کتاب بر اساس نظر اعضای شورای نشر استان مجوز چاپ دریافت کرد.

صدور مجوز چاپ 25 کتاب جدید در کرمان

احمدی سعیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در جلسه شورای نشر استان کرمان 34 عنوان کتاب مورد بررسی قرار گرفت که تعداد 25 عنوان کتاب بر اساس نظر اعضای این هیئت مجوز چاپ دریافت کرد و مابقی برای اصلاحات به مؤلفان عودت داده شد.

وی با اشاره به برپایی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان افزود: امسال نمایشگاه نهم کتاب کرمان چند ویژگی خاص داشت و خرید کتاب در این نمایشگاه از مرز یک ‌میلیارد تومان گذشت و به رقم یک ‌میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.

سعیدی بیان داشت: همچنین سالن وِیژه‌ای در نمایشگاه به فروش کتب خارجی اختصاص یافته بود که در بخش نمایشگاه‌های کتاب استانی بعد از نمایشگاه تبریز این دومین نمایشگاه کتاب در استان‌ها محسوب می‌شود و کتب خارجی در آن عرضه شد و امیدواریم که این تجربه سرآغاز بین‌المللی شدن نمایشگاه کتاب کرمان را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: نهمین نمایشگاه کتاب کرمان با توجه به پیش‌بینی حضور و استقبال علاقمندان یک روز بیشتر از سال‌های قبل برگزار شد و در طول هشت روز برپایی آن 300 هزار نفر از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از این نمایشگاه دیدن کردند.

سعیدی گفت: به دلیل تقارن این نمایشگاه با هفته ولایت و امامت در روزهای برگزاری، مراسم جشنی با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از علاقمندان با هنرنمایی گروه‌های هنری استان در نمایشگاه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب که از سوی این اداره کل برگزار می‌شود، بیان داشت: در این زمینه طراحی برنامه‌هایی با محور ترویج کتاب و کتابخوانی با تکیه بر ایجاد روحیه نشاط و شادابی و توجه به موضوع کتابخوانی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

سعیدی ابراز داشت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان نیز برنامه‌های متعدد و متنوعی در این هفته تدارک دیده‌اند که بر اساس جدول زمانبندی در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی چون اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، خودگردان، مدارس و مساجد، برگزاری گردهمایی و جلسات بحث و بررسی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزاری مراسم جشن کتاب و تجلیل از خادمان نشر، ایجاد تمهیدات لازم برای بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها و برنامه‌های متعدد دیگر تعدادی از برنامه‌های این اداره کل است.

انتهای پیام/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول