اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

320 آموزشیار نهضت سواد‌آموزی در استان فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از فعالیت 322 نفر آموزشیار نهضت سواد‌آموزی در بدنه آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد.

320 آموزشیار نهضت سواد‌آموزی در استان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی سواد‌آموزی استان اردبیل که با حضور فرمانداران، بخشداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهید رجایی استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با هدف ریشه‌کنی و انسداد بی‌سوادی در استان اردبیل به تفکیک شهرستان‌ها شناسایی بی‌سوادان آغاز شده و در هر جا اگر حتی یک نفر سواد‌آموز نیز اعلام آمادگی کند ما حاضر به اعزام مربی و معلم هستیم.

وی با اشاره به پیشنهادات سه‌گانه آموزش و پرورش در بحث ریشه‌کنی بیسوادی خاطرنشان کرد: شناسایی افراد بی‌سواد از طریق ظرفیت نهادهای اجرایی،‌ شناسایی بی‌سواد‌ها از طریق تشکل‌های مردم نهاد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و مراجعه به خانواده‌ها از جمله راهکارهای ما برای احصاء بی‌سوادان استان است که ما در این راستا نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: آموزش و پرورش از طریق خود دانش‌آموزان اقدام به شناسایی و دعوت از خانواده‌های آنها برای سواد‌آموزی کرده به طوری که سال گذشته 20 هزار نفر از این طریق جذب آموزش‌های نهضت سواد‌آموزی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده اعمال مشوق‌هایی برای سوق دادن مردم و بی‌سواد‌ها به سمت آموزش‌ها را یادآور شد و گفت:‌ از دستگاه‌های اجرایی نیز خواسته‌ایم تا با معرفی کارکنان بی‌سواد خود و اعمال مشوق‌های لازم برای سواد‌آموزی دست ما را در این زمینه بگیرند.

این مسئول فرهنگ‌سازی و فضا‌سازی از سوی دستگاه‌های مرتبط به ویژه صدا و سیما را در همه‌گیر شدن سواد‌آموزی بسیار مهم اعلام کرد و بیان داشت: ما نیاز داریم تا همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مدنی و NGO‌ها حرکتی جدی را در این زمینه آغاز کنند تا با توجه به تصمیم جدی وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال 93 در تمام کشور جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل واگذاری و برون سپاری سواد‌آموزی را نیز یکی دیگر از راهکارهای جذب سواد‌آموزان اعلام کرد و افزود:‌ علی‌رغم منابع محدودی که در آموزش و پرورش وجود دارد وزارت آموزش و پرورش اهتمام جدی به باسواد کردن همه مردم به ویژه در پایه سنی 10 تا 49 سال دارد.

محمود‌زاده تصریح کرد: هر فردی که بتواند در سطح مقدماتی یک نفر را باسواد کند به ازای هر نفر 380 هزار تومان و برای دوره تحکیم نیز به ازای هر نفر 280 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

وی از فعالیت اداره سنجش و ارزیابی نهضت در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت‌: کمیته ارزیابی به تفکیک در همه شهرستان‌ها فعال است تا بتوانیم ریشه‌های بی‌سوادی را شناسایی و نسبت به خشکاندن آن اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل وضعیت شهرستان‌ها را نیز در امر سواد‌آموزی یادآور شد و ادامه داد: در شهرستان‌های نیر، نمین و کوثر در حال اتمام بی‌سوادی هستیم اما در خلخال و اردبیل نیازمند همت بیشتر می‌باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در پایان سخنان خود ابراز داشت: در سال گذشته 20 هزار نفر در امر سواد‌آموزی،‌ تحکیم و انتقال زیر‌پوشش رفته‌اند که امیدواریم در این راستا باز هم حرکت‌های شایان توجهی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول