اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش خوزستان خبر داد

برون‌سپاری فعالیت‌های سوادآموزی به بخش غیردولتی

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برون‌سپاری فعالیت‌های اساسی نهضت سوادآموزی به بخش غیردولتی خبر داد.

برون‌سپاری فعالیت‌های سوادآموزی به بخش غیردولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، موسی شیخی پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: براساس برنامه، بخشی از فعالیت‌های سواد آموزی را به بخش غیر دولتی واگذار می‌کنیم که طبق آن همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی افزود: در این طرح، به ازای هر فرد بی‌سوادی که آموزش می‌دهند به شرط قبولی فرد بی‌سواد در آزمون، مبلغ 400 هزار تومان پاداش به آموزش دهنده پرداخت می‌شود.

شیخی حداقل مدرک تحصیلی آموزش‌دهندگان را دیپلم اعلام کرد و افزود: دانش‌آموزان پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی نیز می‌توانند در طرح آموزش شرکت کنند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای افراد آموزش‌دهنده یک دوره کوتاه ضمن خدمت گذاشته می‌شود و کتابی با عنوان کتاب کار و یک نرم افزار آموزشی با عنوان فنون تدریس داده می‌شود تا با فنون تدریس و نحوه آموزش آشنا شوند.

شیخی با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی برای ریشه کنی بی‌سوادی، گفت: آموزش و پرورش مکلف شد که بسترساز مقدمات این طرح باشد و با توجه به اینکه بی‌سوادی در جامعه اسلامی ناپسند است و با عقب ماندگی ارتباط مستقیم دارد ما تلاش داریم که طی برنامه توسعه پنج ساله کشور بی‌سوادی را در استان به صفر برسانیم.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون در گروه سنی 6 سال به بالا 99 درصد جمعیت و در گروه سنی 10 تا 49 سال که لازم التعلیم هستند، 84 درصد جمعیت باسوادند.

عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان درباره دوره‌های آموزشی سوادآموزی توضیح داد: یک دوره 400 ساعته است که با طی این دوره مدرکی معادل سوم ابتدایی داده می‌شود، دوره دیگر، دوره انتقال است که در آن 800 ساعت آموزش وجود دارد که200 ساعت آن غیر حضوری و 600 ساعت حضور در کلاس است.

شیخی ادامه داد: این دوره انتقالی زمینه‌ای را فراهم می‌کند که همه افرادی که تا سوم درس خوانده‌اند به مدارج بالا‌تر برسند و گذراندن این دوره معادل ششم ابتدایی است.

وی تصریح کرد: آموزش‌دهندگان بخش غیردولتی به ازای باسواد کردن اشخاص بی‌سواد تا مقطع ششم ابتدایی یک میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/2247/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول