اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه همکاری نهضت سوادآموزی و دهیاری‌های آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس نهضت سوادآموزی آبادان گفت: در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی تفاهم‌نامه همکاری نهضت سوادآموزی و دهیاری‌های این شهرستان به امضاء رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری نهضت سوادآموزی و دهیاری‌های آبادان

سعید قیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های دولت برنامه ریشه کردن کردن بی‌سوادی در کشور در سال 1395 محقق خواهد شد.

وی افزود: با این وجود نهضت سوادآموزی آبادان درصدد است تا قبل از سال 95 این امر را تحقق بخشیده و بی‌سوادی را ریشه‌کن کند.

رئیس نهضت سوادآموزی آبادان ادامه داد: یکی از اهداف ما در زمینه سوادآموزی برگزاری جشن ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در سال 1393 در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری بین دهیاری‌های آبادان و نهضت سوادآموزی به امضاء رسید.

رئیس نهضت سوادآموزی آبادان اضافه کرد: بر این اساس دهیاران در زمینه سوادآموزی به افراد بی‌سواد باقی مانده در روستاها با نهضت همکاری خواهند کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: علاوه بر آبادان در اروندکنار نیز قرار است چنین تفاهم‌نامه‌ای بین دهیاران روستاهای این شهر و نهضت سوادآموزی به امضاء برسد.

رئیس نهضت سوادآموزی آبادان در خصوص نرخ سواد در این شهرستان نیز اظهار کرد: به طور دقیق نمی‌توان در خصوص نرخ سواد اظهار نظر کرد اما با توجه به اقدامات انجام شده نرخ باسوادی در این شهرستان بالای 90درصد است.

قیم در خصوص روستاهای این شهرستان نیز گفت: در روستاهای آبادان نیز نرخ باسوادی به 90 درصد رسیده است.

رئیس نهضت سوادآموزی آبادان در پایان ابراز امیدواری‌کرد با همکاری مسئولان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد تحقق اهداف ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در سال 92 در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/72008/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول