اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

عدم رغبت به باسوادی مانع اصلی بیسوادی در زنجان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مانع اصلی بیسوادی در استان زنجان عدم رغبت مردم به سوادآموزی است.

عدم رغبت به باسوادی مانع اصلی بیسوادی در زنجان است

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد:‌ دهه نخست ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر فرصت مناسبی تببین برنامه‌های آموزشی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از فرصت این ماه برای ترویج نهضت سواد آموزی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: سوادآموزی از ارزش بالایی برخودار است که ضروری است برای تبیین این امر مهم استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه نهضت سواد آموزی نمونه عینی سیره عملی پیامبر گرامی اسلام است، افزود: باید برای تبیین این جایگاه از فرصت ماه محرم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی شرط آزادی اسرای جنگی را سواد دار شدن تعیین می‌کرد، افزود: این امر اهمیت سوادآموزی را در جامعه اسلامی نشان می‌دهد.

نظری با اشاره به برنامه پنجم توسعه تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید بیسوادی به طور کامل در کشور ریشه‌کنی شود.

وی از برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای باسواد کردن جامعه خبر داد و گفت: در طول چند سال گذشته اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان مانع اصلی بیسوادی در استان را عدم رغبت مردم عنوان کرد و گفت: برخی افراد رغبت حضور در کلاس‌های درس را ندارند.

وی با بیان اینکه تنها پنج درصد مردم رغبتی برای ادامه تحصیل ندارند، افزود: مبلغان می‌توانند از فرصت حضور خود در مناطق مختلف برای ترویج فرهنگ سوادآموزی اقدام کنند.

نظری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در ریشه‌کنی بیسوادی در کشور پیشگام است، افزود: با گذشت یکسال از آغاز این طرح بسیاری از افراد بیسواد جامعه باسواد شده‌اند.

وی بر ضرورت ارتقای سطح سواد جامعه تاکید کرد و گفت: سواد آموزی موجب ارتقای سطح دانش و علم جامعه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از آماده سازی فضای مدارس برای ریشه‌کنی بیسوادی خبر داد و گفت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ سواد آموزی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/73003/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول