اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

آموزش غیرحضوری 17 هزار زنجانی در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 17 هزار نفر زنجانی در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی به صورت غیرحضوری آموزش دیدند.

آموزش غیرحضوری 17 هزار زنجانی در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نگاه مسئولان به حوزه فرهنگی یک نگاه اولویت‌دار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر رویکرد به امور فرهنگی رویکردهای مثبتی بوده که سبب تشویق متولیان فرهنگی برای انجام اقدامات مبتکرانه در این حوزه شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته 20 طرح نو و مبتکرانه به اداره کل تبلیغات اسلامی استان ابلاغ شده بود که این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی، اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی، توسعه فعالیت‌ها در فضای مجازی، تشکیل باشگاه نگاه جوان، برگزاری گفتمان دانشجویی، گفتمان‌های دینی و برگزاری مسابقات بر بال ملائک و امیر گل‌ها از جمله طرح‌های اجرا شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان محسوب می‌شود، اضافه کرد: اولویت در اجرای طرح‌ها مدیریت محیط تعاملی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگانی از 22 کشور در نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی استان زنجان حضور داشتند، تصریح کرد: این نمایشگاه در اندازه کوچک در کشورهایی چون عراق برگزار شده است.

حجت‌الاسلام دشتکی ترویج فرهنگ عاشورا، معرفی آثار متنوع دینی و پرهیز از آسیب‌ها و انحرافات در عزاداری‌ها، ایجاد زمینه برای شناسایی هنرمندان عرصه‌های مختلف فرهنگ اسلامی و برقراری ارتباط برای سوق دادن آثار آنها به منظور تبیین فرهنگ ناب عاشورا و ارائه ابداعات و نوآوری‌ها و آشنایی با هنرمندان استان‌های مختلف را از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ دانست.

وی یادآور شد: آشنایی با آداب و رسوم عزاداری‌ها به دور از تحریف اقوام، ارائه محصولات اصیل و سنتی به دور از خرافات و انحرافات به منظور تقویت منابع فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در زنجان بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به برگزاری برنامه‌های زنده همچون نمایش ردای سرخ، رد پای نور، گفتمان‌های دینی، خوشنویسی، نقاشی کودکان و سایر برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه یکی از طرح‌های منحصر به فرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان محسوب می‌شود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: حدود 17 هزار نفر به صورت غیرحضوری در این طرح حضور داشته و آموزش‌های لازم را دیدند.

انتهای پیام/73006/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول