اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق آموزش و پرورش کرمان

بصیرت‌افزایی از اهداف سوادآموزی است

خبرگزاری فارس: معاون سابق سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بصیرت‌افزایی، تحکیم خانواده و تبیین نقش فرهنگ اسلامی از اهداف متعالی سوادآموزی است.

بصیرت‌افزایی از اهداف سوادآموزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین حسینی‌صادق صبح امروز در آیین تودیع و معارفه معاونان سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت:‌ سوادآموزی کاری فنی و پیچیده است، زیرا سوادآموزی برای بزرگ‌سالان انجام می‌شود و آنها رشد کرده و ذهنیت‌های خودشان را دارند.

وی بیان کرد: تعلیم و تربیت، اصل کار پیامبران الهی بوده است که مردم را به خداپرستی دعوت می‌کردند.

حسینی‌صادق با اشاره به توجه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به بحث سوادآموزی تصریح کرد: ما فتوای دو ولی‌فقیه را در مورد سوادآموزی داریم، اما هنوز هم افراد کم‌سواد و بی‌سواد در جامعه حضور دارند.

وی افزود: امام خمینی (ره) سوادآموزی را تکلیفی دینی و شرعی می‌دانستند و رهبری نیز سوادآموزی را خدمت اجتماعی و یک ابزار حتمی برای ماندگاری انقلاب اسلامی ذکر کردند.

حسینی‌صادق بصیرت‌افزایی، تحکیم خانواده و تبیین نقش فرهنگ اسلامی را از اهداف متعالی سوادآموزی برشمرد و ابراز داشت: سوادآموزی موجب ارتقای بینش می‌شود و با برنامه‌ریزی در این حوزه می‌توان سطح جامعه در زمینه تعلیم و تربیت را ارتقاء داد.

وی با بیان اینکه کارها باید برای رضایت خداوند و آخرت انجام شود، تصریح کرد: ما باید در هر جایگاهی که هستیم خود را خدمتگزار مردم بدانیم.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول