اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی زنجان در کشور بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی زنجان در کشور بی‌نظیر است.

طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی زنجان در کشور بی‌نظیر است

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طرح ریشه‌کنی بی‌‌سوادی قرآنی از محل ارتقاء شاخص‌ها اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی عموم مردم با خواندن صحیح کلمات قرآن کریم به بهترین و آسان‌ترین شیوه، ارتقاء سطح کمی و کیفی علاقه‌مندان برای درک مفاهیم انسان‌ساز قرآن، ایجاد زمینه برای انس با قرآن و اهداف رفتاری آن از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه انتظار می‌رود افراد مشمول طرح یاد شده پس از طی دوره آموزشی قرآن بتوانند کلمات و عبارات قرآن کریم را به صورت صحیح قرائت کنند، اضافه کرد: در مجموع 157 هزار و 368 نفر مورد سنجش میزان باسوادی قرآن قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی از هدف‌گذاری خود عقب هستیم، ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکلات در اجرای این طرح مهم کمبود اعتبارات و عدم تعامل مناسب برخی از دستگاه‌های اجرایی بوده است.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه مجموع شرکت‌کنندگان طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در سال جاری 44 هزار و 717 نفر اعلام شده است، تصریح کرد: تعداد افرادی که تاکنون مورد آموزش قرار گرفته‌اند نیز بیش از 150 هزار نفر اعلام شده است.

وی یادآور شد: تاکنون 88 هزار نفر موفق به دریافت مدارک و گواهی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: 17 هزار نفر به صورت غیرحضوری در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی حضور داشته و مورد آموزش قرار گرفتند.

*تبلیغات اسلامی زنجان در بسیاری از شاخص‌ها برتر است

وی همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در بسیاری از شاخص‌ها در سطح کشور برتر است، ادامه داد: این اداره کل ایده‌ها و کارهای نوینی را در طول‌ سال‌های اخیر انجام داده است.

حجت‌الاسلام دشتکی طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی را یک الگوی بزرگ برای سایر استان‌ها دانست و افزود: امیدواریم این طرح به هدف‌گذاری مورد نظر خود دست پیدا کند.

انتهای پیام/73006/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول