اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

مراسم استقبال از ضریح مطهر اباعبدالله‌الحسین باشکوه برگزار شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان طی اطلاعیه‌ای مردم و مسئولان این شهر را برای استقبال باشکوه از ضریح مطهر سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) دعوت کرد.

مراسم استقبال از ضریح مطهر اباعبدالله‌الحسین باشکوه برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در اطلاعیه‌ ارسالی به دفتر خبرگزاری فارس جنوب خوزستان بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها و تدارک مادی و معنوی در راستای استقبال از ضریح امام حسین(ع) تأکید کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مردم مجاهد و مهربان آبادان طی قرن‌های متمادی اوج عشق به ولایت و آموزگار بزرگ شهادت را با میزبانی از زوار و برپایی سوگ و ماتم حسینی(ع) و در نیم قرن معاصر با رشادت در دوران دفاع مقدس و تقدیم چهار هزار شهید جاوید متجلی ساخته‌اند.

همچنین عنوان شده است: این روزها مردم ولایت‌مدار آبادان بی‌صبرانه انتظار لحظات ورود ضریح مشعشع اباعبدالله الحسین(ع) را می‌کشند تا یک شبانه روز با بیتوته و راز و نیاز با خدا و اقامه عزاداری گرداگرد ضریح مطهر ضمن انباشت ذخیره معاد مشمول شفاعت آن امام قرار گیرند.

در این اطلاعیه از هنرمندان، روحانیت، مسئولان، هیئت‌های مذهبی حسینی شهر و روستا، عشایر، بازاریان و اصناف برای برگزاری آیین استقبال از ضریح مطهر امام حسین(ع) دعوت شد.

ضریح مطهر حضرت سید الشهدا، ابا عبدالله الحسین(ع) با وزن سازه بالغ بر 12 هزار کیلوگرم است که در این سازه، 5 هزار و 300 کیلوگرم چوب، 4 هزار و 600 کیلوگرم نقره، 118 کیلو و 650 گرم طلا، 700 کیلوگرم مس، 450 کیلوگرم تسمه و پولت های استیل، 700 کیلوگرم چوب تزیینی و 100 کیلوگرم آهن آلات به‌کار رفته است.

برای ساخت این ضریح مطهر، 14 میلیارد تومان هزینه شده است که 5میلیارد و 800 میلیون تومان آن به‌صورت نقدی و مابقی به‌صورت غیرنقدی در قالب کمک‌های طلا، جواهر و سایر اقلام با ارزش می‌باشد که توسط دوستداران و شیفتگان امام حسین(ع) اهدا شده است.

کار ساخت ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع) حدود شش سال به طول و طراحی آن را استاد فرشچیان برعهده داشته است.

ضریح امام حسین(ع) اواخر محرم پس از عبور از شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر و اهواز وارد شهرستان آبادان می‌شود؛ این ضریح مطهر قرار است از شلمچه به عراق منتقل شود.

انتهای پیام/ 72001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول