اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها را فرهنگ‌سازی کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: با برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها و فضاهای سبز، جوانان و خانواده‌ها را هر چه بیشتر به سوی ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی هدایت کنیم.

برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها را فرهنگ‌سازی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان که در محل فرمانداری این منطقه برگزار شد، با اشاره به سالگرد ازدواج مبارک حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) اظهار کرد: ازدواج یک پیوند مقدس است و بهترین الگو برای جوانان ایران اسلامی در این امر ازدواج مبارک دخت نبی اکرم و امام علی(ع) است.

* پیامدهای ازدواج موفق ایجاد آرامش و بالندگی است

وی افزود: پیامدهای ازدواج موفق ایجاد آرامش و آسایش در زندگی، ایجاد کرامت، برقراری عزت پایدار در زندگی مشترک، تضمین شرافت همراه با بالندگی است.

امام جمعه آبادان در ادامه با اشاره به جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: اعضای کمیته‌های ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان وظیفه‌ خطیری را در آستانه ایام باشکوه اعیاد اسلامی غدیر خم و ولایت بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ولایت در جسم و جان همه مسلمانان ایران اسلامی جای دارد و بر زندگی ملت ما تأثیر فراوانی گذاشته است چه ولایت معصومین و حفظ عظمت آن بزرگوارن در جایگاه ولی جامعه و چه ولایت فقیه ایران اسلامی که از زمان امام راحل تا به امروز با هدایت رهبر فرزانه کشتی انقلاب را هدایت کرده و به ساحل نجات و آرامش رسانده است.

محمدی اصفهانی ادامه داد: از مسئولان و اعضای شورای ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان می‌خواهم که با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، برگزاری نمازهای جماعت را در پارک‌ها و به امامت روحانیون منطقه برای شهروندان آبادانی برگزار کنند.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها و فضای سبز منطقه گفت: این مهم در بسیاری از شهرستان‌های کشور در حال اجرا است و چنانچه در آبادان نیز این برنامه اجرایی شود حضور توده مردم به خصوص جوانان و نوجوانان مثال زدنی می‌شود.

*مدیران اجرایی در دو حوزه خانواده و جامعه مسئولیت دارند

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبادان با اشاره به حوزه مسئولیت مدیران اجرایی شهرستان گفت: مدیران اجرایی شهرستان در دو حوزه اعضای خانواده خود و خانواده بزرگ کاری مسئولیت داشته و نباید از هیچ یک از این دو غافل شوند.

وی افزود: مسئولان شهرستان ناهنجاری‌های اخلاقی شهرستان را زیر نظر داشته و با ارتقای فرهنگ اسلامی در بین توده مردم به خصوص جوانان و نوجوانان از این ناهنجاری‌ها کم کنند.

* فروشندگان از ترویج بدحجابی جلوگیری کنند

محمدی اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: فروشندگان و فعالان در عرصه بازار باید با حفظ پوشش اسلامی خود از ترویج بدپوششی‌ها و رفتارهای غیر اخلاقی جلوگیری کرده و مظاهر پوشش اسلامی را در میان جوانان آبادانی رواج دهند.

امام جمعه آبادان همچنین در خصوص برنامه‌های مدیران نهادها و ارگان ها اجرایی شهرستان در حوزه پوشش و حجاب اسلامی گفت: مدیران به این نکته مهم توجه داشته باشند که برنامه‌های ارتقای فرهنگی، اخلاقی و دینی کارمندان خود را جدی‌تر تلقی کنند.

* حجاب اسلامی در نهادهای دولتی رعایت شود

وی اضافه کرد: بانوان با رعایت حجاب اسلامی در نهادهای دولتی و خصوصی به ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی کمک کرده و دختران جوان شهرستان را هرچه بیشتر به سوی استفاده از حجاب اسلامی تشویق کنند.

محمدی اصفهانی بیان کرد: حرکت نظام و انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین، اخلاق و فضایل انسانی است بنابراین همه افراد جامعه در حوزه مسئولیت خود بر اجرای قوانین نظارت داشته و اجازه ندهند حقی از فردی ضایع شود.

وی در پایان گفت: اجازه ندهید اعمال و رفتارهای هر یک از ما در مسئولیت‌های مختلف حقی را از شهروندان ضایع کند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول