اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

رکن اصلی انسان سازی از کودکی آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: رکن اصلی و اساسی انسان سازی از کودکی آغاز می‌شود و اهمیت والدین به تربیت کودکان آنان را برای داشتن آینده بهتر آماده می‌کند.

رکن اصلی انسان سازی از کودکی آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام فیض‌الله رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: ثبت روزی به نام کودکان اهمیت آنان را به عنوان آینده سازان و تأمین کنندگان نیروی انسانی برای شکوفایی هرچه بیشتر یک کشور نشان می‌دهد.

وی افزود: توجه به تربیت کودکان در مسیر صحیح پرورش برای رشد جسمی و ذهنی آنان و رهنمودهای والدین به عنوان پشتوانه تربیتی فرزندان در دوران نوجوانی و جوانی مسیر زندگی را برای این آینده سازان هموار می‌کند.

امام جمعه موقت آبادان ادامه داد: درست است که کودکان به امر و نهی‌های والدین خود گوش داده و طبق برنامه ‌ریزی‌های آنان عمل می‌کنند اما این امر و نهی‌ها به تنهایی نمی‌تواند چراغ روشنی برای زندگی و تربیت نونهالان باشد.

وی با اشاره به روش‌های تربیتی صحیح گفت: شناخت روش‌های درست در تربیت که شامل شناخت شخصیت نونهالان، همراهی آنان در مسیرهای مختلف رشد و نمو، توجه به دوستان و همسالان و شناخت وسایل مرتبت با رشد و بالندگی ذهنی خردسالان می‌شود باید در الویت‌ تربیتی والدین قرار گیرد.

رجبی افزود: والدین با شناخت متدها و علوم روز چه در زمینه‌های روانشناسی و شخصیتی چه در زمینه بالندگی تحصیلی و ذهنی، کودکان را تربیت کرده و به یک انسان کامل نزدیک می‌کنند.

امام جمعه موقت آبادان ادامه داد: توجه به نیازها و خواسته‌های معقول کودکان آنان را به سمت تربیت صحیح پیش برده و نونهالان می‌توانند خود را با شرایط و امکانات موجود هماهنگ کنند.

وی در پایان گفت: روز جهانی کودک در بین ایام سال از اهمیت فراوانی برخوردار است و والدین با شناخت آموزه‌های دین مبین اسلام در این زمینه فرزندانی معقول و بالنده را به جامعه تحویل می‌دهند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول