اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

خارج کردن ایران از گردونه اطلاع رسانی توهین به مردم اروپا است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: خارج کردن جمهوری اسلامی ایران از گردونه اطلاع رسانی جهانی ماهواره هاتبرد توهین به مردم اروپا است.

خارج کردن ایران از گردونه اطلاع رسانی توهین به مردم اروپا است

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌‌های آدینه این هفته نمازجمعه آبادان که در مصلای بزرگ این شهرستان برپا شد، با اشاره به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: تحریم‌های کشورهای استکباری به دنبال لابی‌های جدید صهیونیستی و تصمیمات شوم و مغایر با حقوق بشری آمریکا و اتحادیه اروپا بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است.

وی افزود: بخش‌های عمده‌ای از این تحریم‌ها از سال‌های گذشته نیز بر ملت ایران وارد شده و در دور جدید سیستم بانکی، فروش گاز ایران و خرید بعضی از فلزات توسط جمهوری اسلامی از کشورهای دیگر را مورد هدف قرار داده‌اند.

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان آبادان ادامه داد: اروپا به دنبال راه انداختن جنگ روانی در صحنه بین‌المللی علیه نظام و ملت ایران است زیرا عمده گاز ایران توسط کشور ترکیه خریداری شده و فلزات از اتحادیه اروپا وارد ایران نمی‌شود.

وی با اشاره به شبکه ماهواره‌ای هاتبرد و قطع شدن برنامه‌های رسانه ملی ایران از این ماهواره برای کشور‌های اروپایی گفت: خروج ایران از شبکه ماهواره‌ای اطلاع رسانی جهانی بزرگترین توهین به ملت اروپا و خلاف معاهدات بین‌المللی است.

محمدی اصفهانی تصریح کرد: کشورهای استکباری یک طرفه قرارداد رسانه ملی را با خود قطع کرده و در این میان زمانی که از آنها درباره ساخت فیلم موهن پرسش می‌شود مدعی آزادی بیان، عقیده و نظر در کشورهای خود هستند.

وی اضافه کرد: کشورهای استکباری در مقابل بیان خواسته‌های ایران و اطلاع رسانی کشور برای جهانیان از وقایع روز دنیا ایستاده و عملی ناپسند و به دور از عرف معاهدات بین المللی و شبکه‌های ماهواره‌ای را مرتکب شده‌اند.

*جمهوری اسلامی ایران نیازی به امواج هاتبرد ندارد

امام جمعه شهرستان آبادان با اشاره به بی‌نیازی جمهوری اسلامی ایران به امواج ماهواره‌ای هاتبرد برای پخش برنامه‌های رسانه ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازی به ماهواره هاتبرد ندارد و این کشورها به زودی با پشیمانی، خواهان پخش مجدد برنامه‌های رسانه ملی می‌شوند اما در این میان وجاهت خود را از دست داده و افکار جهانی، مسلمانان و به خصوص ملت ایران پذیرای آنان نخواهند بود.

وی در همین خصوص ادامه داد: این حرکت مانند بستن سفارت‌ خانه‌هایشان است و شکی نیست که به زودی با ندامت خواهان بخشش و برقراری ارتباط با ملت ایران می‌شوند.

*ملت ایران قربانی اهداف پلید بازیگران عرصه انتخاباتی آمریکا شده است

محمدی اصفهانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات کشور آمریکا اظهار کرد: فضاسازی ارزی بین المللی، تحریم رسانه‌ای و دیگر اقدامات کشورهای استکباری به خصوص آمریکا علیه ملت ایران به لابی‌های صهیونیستی برای انتخابات آمریکا برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبادان افزود: ملت بزرگ ایران قربانی اهداف پلید بازیگران عرصه انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا شده و هریک از این دو حزب نماد دیگری را می‌دزدد و عملا آسیبش به ملت ایران رسانده می‌شود.

وی ادامه داد:‌ آنان باید بدانند که انتخابات در کشور آمریکا تابع اراده هیچ فرد و یا گروهی نبوده بلکه تابع فعل و انفعالاتی است که در جامعه مسلمانان به وقوع می‌پیوندد.

*نماز عبادی جمعه هفته آینده در شهرستان آبادان برگزار نمی‌شود

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به هماهنگی زمانی عید قربان با نماز عبادی آدینه جمعه در هفته آینده گفت: به سبب هماهنگی زمانی عید قربان با نماز جمعه در مصلای شهرستان نماز عید قربان برپا شده و به سبب این هماهنگی زمانی نماز ظهر جمعه خوانده نمی‌شود.

وی همچنین در خصوص روز عرفه و مناجات‌های این روز بزرگ بیان داشت: توصیه می‌شود که همه مسلمانان و شهروندان آبادانی در مراسم روز عرفه شرکت کرده و جوانان و نوجوانان در مراسم روح بخش روز عرفه شرکتی فعال داشته باشند.

*امام محمدباقر(ع) شکافنده علوم است

محمدی اصفهانی ادامه داد: شهادت امام محمد باقر(ع) را به همه شیعیان و مسلمانان راهش تسلیت گفته و به این نکته در ابعاد شخصیتی وجودی ایشان اشاره می‌کنم که وی شکافنده علوم است.

وی در پایان گفت: اسرار و رازهای طبیعت برای کسانی گشوده می‌شود که ظرفیت وجودی دریافت این اسرار را داشته باشند و امام محمد‌باقر(ع) با علم بی‌پایان خود اسرار و رازهای الهی را دریافت کردند.

انتهای پیام/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول