اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

لباس تقوا بهترین پوشش برای همه مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: لباس تقوا بهترین پوشش برای هر مسلمان بوده و با پوشیدن لباس تقوا باید درصدد تقویت دین خدا و راه خدا باشیم.

لباس تقوا بهترین پوشش برای همه مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در دوره آموزشی اخلاق مدیران اجرایی شهرستان آبادان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبادان و با حضور نماینده مردم، فرماندار و دیگر مدیران اجرایی منطقه برگزار شد، با اشاره به قیام عاشورا و شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: در زمان شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) سرسبزی عرش کبریایی به خشکی انجامید.

وی افزود: عرش خدا در سوگواری این حادثه دگرگون شده و جمیع خلایق عالم چه در عرش و چه در فرش برای حسین(ع) و یارانش به گریه درآمد.

امام جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: امام حسین(ع) در عرش کبریایی شناخته‌تر از فرش بود و این امام بزرگوار بر روی زمین به مانند زینتی برای همه بشریت است.

وی با اشاره به نکته‌های اخلاقی واقعه عاشورا گفت: سراسر زندگی ائمه معصوم به خصوص سالار شهیدان امام حسین(ع) دارای نکته‌های اخلاقی است که چه بسا از دید همه انسان‌ها پوشیده مانده است.

محمدی اصفهانی ادامه داد: چه بسا انسان‌هایی که در این عالم پوشیده و آراسته بوده و در دنیای آخرت زمانی که پرده‌ها افتاده شود عریان شده و اعمالشان در جلوی دیدگان خلایق زمینی آشکار می‌شود.

وی در خصوص پوشیدگی دنیوی و عریانی اخروی بیان کرد: مقصود از عریانی در جهان آخرت و روز محشر معنای متعارف آن در بین انسان‌های زمینی نیست.

خطیب نماز جمعه شهرستان آبادان اضافه کرد: مقصود لباس و عریانی معنوی است که در روز محشر زمانی که پرده‌ها شکافته شود اعمال و رفتارهای همه انسان‌ها آشکار شده و تقوای واقعی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: ظلم به زیر دست، غیبت، تهمت زدن، سوءاستفاده از پست و مقام دنیوی، مسلط شدن به زیر دست با تبعیت از نفس عماره از جمله مواردی است که در روز قیامت مشخص شده و افراد را برهنه از تقوا می‌کند.

محمدی اصفهانی اضافه کرد: همه مدیران و افرادی که دارای پست و مقام دنیوی هستند باید از این برهنگی در روز قیامت ترسیده و با انجام اعمال صالح و نیک با پوشش و ابهت اسلامی و حسینی در بین خلق خدا ظاهر شوند.

وی با اشاره به قیام عاشورا و معنای واقعی شیعه حسینی گفت: ظاهر شدن با بنیانی صالح در روز قیامت و دوری کردن از هرگونه هیاهوی دنیوی و نفسانی معنای واقعی شیعه و بزرگداشت ماتم حسینی را تجلی می‌دهد.

امام جمعه شهرستان آبادان بیان کرد: زمانی ائمه معصومین برای ما شفاعت می‌کنند که در همه حوزه‌ها با نورانیت و اخلاق حسنه  در روز قیامت در بین خلق خدا وارد شویم.

وی در پایان گفت: همه مدیران اجرایی شهرستان در ایام سوگواری با حضور هرچه بیشتر در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها در کنار دیگر شهروندان و مردم شهر و روستای منطقه در این مراسم پرفیض معنوی شرکت کنند.

انتهای پیام/72002/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول