اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

دکترین حکومت اسلامی به دست نیروهای ولایتمدار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آبادان گفت: تحقق اهداف دکترین حکومت اسلامی به دست توانمند نیروهای ولایتمدار است.

دکترین حکومت اسلامی به دست نیروهای ولایتمدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برای برگزاری جلسه شورای اداری آبادان در سالن اجتماعات فرمانداری منطقه اجتماع کرده بودند با اشاره به عید غدیر خم اظهار کرد: همه ما باید همواره در مسیر غدیر و تداوم ولایت امام علی(ع) حرکت کنیم.

وی افزود: برای حرکت در مسیر ولایت و تحقق هرچه بیشتر اهداف این راه، رعایت اصول اخلاقی اسلامی و انتقال آن به همه شهروندان از اصلی‌ترین وظایفی است که بر دوش همه مدیران اجرایی شهرستان گذاشته شده است.

امام جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: گناه همواره تأثیر منفی بر زندگی اجتماعی و خانوادگی افراد گذاشته و همه اعضای اجتماع بدون تمایز محکوم به قواعد عدل و قانون‌های جاری اجتماعی و اداری هستند با این تفاوت که ارزیابی مردم از مسئولان ملاک سنجش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مسئولان گفت: هرگونه تخطی و اشتباه ممکن است پیامدهای ناگواری را برای مسئولان در پی داشته و آنان را نزد مردم و شهروندان بی‌اعتبار کند.

محمدی اصفهانی بیان داشت: اعمال اشتباه و تخطی از قوانین جاری کشور باعث کندی در تحقق وظایف افراد نسبت به مردم شده و این مهم باید در میان همه مدیران اجرایی شهرستان مدنظر قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بنابراین برای آنکه از ورود هرگونه مواضع اتهام دور باشیم باید در ارتباطات فردی و خانوادگی، عملکرد، رعایت حجاب اسلامی، رفتار و کردار فردی، مسائل سیاسی و اجتماعی، ارتباطات فرهنگی خود دقت نظر بیشتری داشته و اخلاق اسلامی را مد نظر رفتارهای فردی قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: افراد و کارگزاران اجرایی شهرستان در وعده‌هایی که به شهروندان می‌دهند دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی در همین خصوص گفت: در صورت عدم تحقق این وعده‌ها نه تنها مردم نسبت به سخنان مدیر مربوطه بدبین می‌شوند بلکه زندگی مردم نیز در تنگنا قرار می‌گیرد.

محمدی اصفهانی تصریح کرد: در صورتی که هر یک از مدیران اجرایی و دستگاه‌ها ستمی در پروسه مدیریتی خود بر شهروندان روا کنند در قدرت و پایداری اجرایی آنان خلل ایجاد می‌شود.

*ولایت امیر بیان استمرار حکومت انبیای الهی بر روی کره خاکی است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عید سعید غدیر خم گفت: ولایت امیر بیان استمرار حکومت انبیای الهی بر روی کره خاکی است.

امام جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: منزلت و جایگاه امام علی(ع) در جای، جای هستی حک شده و همه عرش و فرش الهی را با نام مبارک خود مزین کرده است.

وی اضافه کرد: حادثه غدیر عامل اتحاد و انسجام هرچه بیشتر بین مردم و مسئولان بوده و این اتفاق مهم عامل اصلی ایجاد جریانی است که همه جهانیان با عنوان حکومت ولایت فقیه آن راشناسایی می‌کنند.

محمدی اصفهانی تصریح کرد: دکترین حکومت اسلامی در جهان امروز به دست توانمند نیروهای ولایت مدار ایجاد شده و این مهم سبب بیداری اسلامی و صادرات انقلاب اسلامی ایران به دیگر کشورها شده است.

*راندن ولایت به زاویه سبب رخنه استکبار رخنه می‌شود

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبادان با اشاره به کارکرد مهم ولی فقیه در کشور گفت: هرگاه ولایت به زاویه رانده شود به همان اندازه نیز شاهد حضور سلطه، تباهی، خفت و استکبار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: باید از ابزارهایی که اسلام در اختیار همه مسئولان گذاشته بیشتر استفاده کرده و فرصت‌های موجود را هر چه بیشتر در راه سازندگی و شکوفایی وارد کنیم.

محمدی اصفهانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دو روز گذشته گفت: مسئولان وحدت بیشتری داشته و اختلافات خود را به جامعه و بطن درونی اجتماع وارد نکنند.

وی عنوان کرد: وقتی دشمن برای تباهی ما از هیچ تلاشی فروگذار نیست نباید در سیاهی لشکر دشمن از خود شبهی ایجاد کرده و دشمنان را برای رسیدن به اهداف شومشان یاری کنیم.

امام جمعه شهرستان آبادان در پایان گفت: همه مدیران نهادهای مختلف آبادان، پشت سر ولایت و همسو با اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درصدد تحقق هرچه بیشتر اهداف و عملکردهای خود در منطقه هستند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول