اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

مسئولان برای کسب مقام‌های دنیوی حقوق مردم را ضایع نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: هیچ یک از مسئولان در سطح کشور و منطقه حق ندارد برای کسب پست و مقام‌های دنیوی حقوق ملت را ضایع کنند.

مسئولان برای کسب مقام‌های دنیوی حقوق مردم را ضایع نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های آدینه این هفته نماز جمعه آبادان با اشاره به مسئولان و لزوم وحدت بین همه اقشار کشور اظهار کرد: هیچ یک از مسئولان در سطح کشور و منطقه حق ندارد برای کسب قدرت دنیوی و بقای آن بیت‌المال و حقوق ملت را ضایع کنند.

 وی افزود: مسئولان نباید در پوشش پیمان کاری‌ها به بیت‌المال دست درازی کرده و در راه زوال حقوق ملت ایران گام بردارند و ابزار دست بیگانگان شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته آبادان ادامه داد: من تا زنده و در این شهرستان حضور دارم اجازه نمی‌دهم حقوق شهروندانی را که درگیر جنگ تحمیلی هشت ساله بودند پایمال شده و به تاراج برود.

وی با اشاره به وحدت بین مردم و مسئولان گفت: اگر بر وحدت و همبستگی بین آحاد مختلف جامعه و مسئولان چون گذشته ادامه دهیم و هر آنچه که بوی تنش و اختلاف داشته باشد از سر راه برداریم دام‌های آمریکا و صهیونیسم علیه ملت هرچه بیشتر خنثی می‌شود.

*عشق به وطن، دین، تمامیت ارضی و پایداری ملت ایران رمز استواری رهبر انقلاب است

محمدی‌اصفهانی در ادامه بیان داشت: عشق به وطن، دین، تمامیت ارضی و پایداری ملت ایران رمز استواری رهبر انقلاب است، زیرا ملت و رهبری از هم جدا نبوده و به مثال دو روح در یک کالبد هستند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با بیان اینکه تحریم‌ها بر ملت ایران تأثیری ندارند به مسئولان و امت اسلامی توصیه کرده‌اند با بی اعتنایی به تحریم‌‌ها اهداف خود را در آبادانی کشور محکم‌تر از گذشته پیش ببرند.

امام جمعه شهرستان آبادان با اشاره به اینکه امروز دنیا بر علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است گفت: امروز دنیا علیه ما است و گاهی خودی‌ها نیز پشت مردم را خالی کرده و به دنبال هوای نفسانی و کسب قدرت با دشمنان این مرز و بوم هم پیمان شده‌اند.

محمدی‌اصفهانی افزود: با اعتماد مردم انواع پست‌های نظام را کسب کرده و امروز با منافقین یکی شده و در آینده نزدیک نیز به سرنوشت آنان دچار می‌شوند.

وی بیان داشت: این افراد به جای آنکه فشارها و فریادهای خود را بر سر دشمنان نظام وارد کنند فریاد تخریب را بر سر نظام و ملت وارد کرده و انتظار دارند کلید کشور به دست صهیونیسم‌ها داده شود.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: اگر از حقوق ملت پرسیده شود چه خیانتی بالاتر از این که بعضی از افراد هر روز به یک بهانه در کشور اغتشاش کرده و ارزش‌های ملت را برای کسب قدرت و امورات دنیوی خود قربانی می‌کنند.

* روحانیت نمی‌تواند تفکر سکولار داشته باشد

محمدی‌اصفهانی در ادامه خطبه‌‌های سیاسی، اجتماعی آدینه امروز شهرستان آبادان با اشاره به نقش روحانیت در آموزه‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: روحانیت نمی‌تواند تفکر سکولار داشته باشد.

وی اضافه کرد:‌ روحانیت با نظام و مردم احساس جدایی نمی‌کنند بنابراین اگر روحانی نمایی نظام را تضعیف و با مردم همسو نباشد ملت خود او را ترد می‌کنند، زیرا وی دزد لباس مقدس روحانیت و بر علیه اهداف جامعه اسلامی است.

امام جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: روحانیت در جامعه امروز با تقویت باورها و ارزش‌های اسلامی در کشور مردم را هر چه بیشتر به سوی الفت با قرآن پیش برده و با آموزش اسلام ناب و تقویت قرآن در بین جوانان آنان را از حضور در گروه‌‌های انحرافی باز می‌دارد.

وی عنوان کرد: روحانیت در کنار مردم، مسئولان اجرایی کشور و منطقه در همبستگی و وحدت هر چه بیشتر آحاد افراد در نظام جمهوری اسلامی و عزت ملت مسلمان ایران گام برمی دارد.

محمدی‌اصفهانی با اشاره به همکاری موازی بین بسیج و روحانیت متذکر شد: روحانیت و بسیجیان در کنار یک دیگر کانون‌های فرهنگی بسیج را برپا و در تقویت فعالیت‌های فرهنگی کشور گام برمی‌دارند.

وی در پایان با ضمن تسلیت شهادت امام محمد تقی (ع) به شهروندان آبادانی اذعان داشت: وی سه عامل رعایت انعطاف در روابط فردی و اجتماعی، دلجویی و داشتن قلب پاک را از مشخصه‌های لازم برای ایجاد محبت و همبستگی بین انسان‌ها بر شمرده است.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول