اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

احتکار نظام اقتصادی را دچار فرسایش می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: احتکار باعث افت و فرسایش در نظام اقتصادی جامعه می‌شود.

احتکار نظام اقتصادی را دچار فرسایش می‌کند

آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: اسلام عمل احتکار را مردود دانسته و این عمل برخلاف شرع، قانون و عاطفه بشری است.

وی افزود: تجار و بازرگانان با استفاده از سیاست‌های اقتصادی صحیح فروش بیشتر را وارد عرصه نقل و انتقالات کالا کرده و به جای آنکه مردم را در تنگنا قرار دهند با قیمت پایین و فروش بیشتر نشاط را وارد عرصه تجاری کشور کنند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: زمانی که بازار در تعادل باشد قدرت خرید مردم و شهروندان افزایش پیدا کرده و با داد و ستدهای معقول فشار اقتصادی از دوش خانواده‌ها برداشته می‌شود.

محمدی‌اصفهانی با اشاره به یکی از فرایض سخنان امام علی (ع) در سفارش به مالک اشتر حاکم مصر گفت: در زمانی که امام علی(ع) مالک اشتر را به عنوان استاندار مصر گسیل کرد، آموزه‌های فراوانی را در بخش‌های حکومتی و اجرایی به وی ابلاغ کرد.

وی افزود: در یکی از این فرمان‌ها از مالک اشتر خواست اگر با گروه محتکر و انبارهای احتکار شده روبه‌رو شدی قفل‌های انبارها را بشکن و اجناس را با قیمت عادلانه بین مردم توزیع کن.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبادان ادامه داد: از مهم‌ترین تبعات احتکار در نظام اقتصادی علاوه بر ایجاد اختلال در چرخه نظام اقتصادی کشور و فشار اقتصادی وارد شده بر مردم رفته رفته فرهنگ را دستخوش تغییر قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: ایجاد اختلال در بازار و ترویج بعضی از بی‌بندوباری‌ها عده‌ای از افراد را که از فرهنگ ضعیف‌تری برخوردار هستند وادار به ایجاد بعضی از کارهایی می‌کند که با هنجارها و ارزش‌های جامعه در تضاد است.

محمدی‌اصفهانی در ادامه گفت: مسئولیت این قبیل افراد و کارهای هنجارشکنی که در ادامه به تبعه عمل احتکار در جامعه ایجاد می‌شود بر عهده افرادی است که خود را وارد به این عمل غیر اسلامی و غیر انسانی کرده‌اند.

وی افزود: احتکار ضریب امنیت در کشور را پایین آورده و باعث ایجاد فقر و ناامنی می‌شود پس مسئولان و تجار با توجه ویژه به عمل احتکار با افراد درگیر این قضیه برخورد قانونی داشته باشند.

امام جمعه آبادان در پایان گفت: بنده به عنوان امام جمعه شهرستان آبادان به شهروندان توصیه می‌کنم به جای آنکه با ولع سعی در پول‌اندوزی داشته باشیم که برای آن هم پایانی نیست بر بخش‌های اسلامی، عاطفی و اسلامی ولع زده و مستقیم و غیر مستقیم نشاط را در چرخه اقتصادی کشور زیاد کنیم.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول